Frågor & svar

Beställning:

Jag har problem med att lägga en beställning på Jollyroom.se, hur gör jag?

Det är viktigt att alla dina uppgifter är korrekta och att du valt leveranssätt samt betalningssätt. Glöm inte att acceptera våra köpvillkor innan du går vidare till betalningen.

Kan jag avbryta/ändra eller lägga till i en befintlig beställning?

Med tanke på våra snabba leveranstider så behandlas din beställning av lagret direkt efter du lagt din order och därmed kan vi inte avbryta, ändra eller lägga till produkter.

Hur vet jag att min order gått igenom?

När vi har tagit emot din beställning får du en orderbekräftelse av oss via e-post. När vi har packat och skickat din beställning får du ytterligare en e-post från oss som innehåller ett kolli-nummer som du kan använda på Postens hemsida för att undersöka var din leverans befinner sig. Om du inte mottagit någon orderbekräftelse så beror det oftast på att din mailadress är felstavad eller ogiltig. Kontakta gärna kundtjänst så hjälper vi dig därifrån.

Hur gör jag om en vara jag vill beställa är tillfälligt slut i lager?

Du kan inte beställa en vara som är slut i lager. Du kan se att an vara finns i lager genom en grön symbol på produkten, och att det står "i lager".

Vad kostar frakten?

Om leveranssättet är Postpaket så är fraktavgiften 49 kronor per beställning. Om ordervärdet inklusive rabattkoder & presentkort överstiger 1000 kronor, tillkommer ingen fraktkostnad förutom om du väljer tjänsten hempaket då fraktavgiften är 299 kronor.

Hur länge varar era kampanjpriser?

Våra kampanjpriser varar oftast tills vårt lager är slut på den specifika kampanjprodukten. Undantag är då vi anger annan information på Jollyroom.se eller i eventuell annons.

 

Betalning:

Vilka olika betalningssätt finns det?

Kortbetalning
Du kan välja att betala med kort (Visa, MasterCard). Vid kortbetalning reserveras summan på ditt bankkonto då du lägger en beställning. Summan debiteras först när vi packar och skickar dina varor, alternativt när vi packar dem inför avhämtning i vår uthämtning. Om du betalar med ditt kort via vår kortterminal i uthämtningen debiteras ditt konto direkt.

Att handla med kort på Jollyroom.se är ett säkert alternativ. Jollyroom använder sig av en tjänst via PayEx som är säker och uppfyller kraven för PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Vid betalning med kort skickas du vidare till en säker sida där du fyller i dina uppgifter samt genomför betalningen. Jollyroom hanterar aldrig dina kortuppgifter. Dina personuppgifter som du uppger vid beställning hanteras krypterat via SSL. Lösenord som du anger sparas krypterat.

Faktura
Vi samarbetar med Klarna. När vi skickar din order får du en faktura på din e-postadress. Fakturan har en betalningstid på 14 dagar och det tillkommer ingen fakturaavgift. Om du har några frågor angående din faktura är du välkommen att kontakta Klarna på 08-120 12010 eller gå in på https://klarna.com/sv/kundservice.

Varför kan jag inte handla mot faktura?

Om inte ditt köp godkänns när du väljer faktura kan det bero på ett par olika anledningar.

- För att köpa mot faktura krävs det att du är över 18 år.
- Adressen du angivit är felaktig, vid betalning mot faktura godkännes endast folkbokförd adress.
- Du har överskridit din maximala kreditgräns.
- Du har angett ett felaktig personnummer (tänk på att personnumret kontrolleras mot den adress du är folkbokförd på, dessa två måste alltså matchas för att fakturaköpet skall gå igenom.

Om du vill få mer information om varför du nekades, så kan du kontakta Klarna på 08-120 120 10.

Var är mitt kvitto?

Du får en faktura av oss via e-post som fungerar både som kvitto och garantibevis. Har du tappat bort eller ej mottagit din faktura vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig därifrån.

Varför går inte min betalning med kort igenom?

Det kan bero på att ditt bankkort är spärrat för e-handel, vissa banker har den funktionen. Kontakta din bank för att häva säkerhetsspärren. Tänk också på att du behöver ha din bankdosa eller personliga kod tillgänglig när du betalar med kort i vår nätbutik. Du kan endast handla med kort utställda i Norden.

 

Kontakt och öppettider:

Har ni även en riktig butik?

Nej, men vi har ett uthämtningsställe på Tagenevägen 35 i Hisings Kärra, cirka 15 minuter med bil från centrala Göteborg. Vår personal har god kunskap inom barn- och babyprodukter och hjälper dig gärna med alla dina frågor. Tänk på att vi inte tar kontanter. Du kan även lägga en beställning via vår datorstation, samma beställningsprocess som när du beställer hemifrån och du måste invänta ett sms innan ditt paket kan hämtas ut. Om du vet vilka varor du vill köpa rekommenderar vi dig att lägga din beställning hemifrån, invänta sms från oss och kom sedan och hämta. Du måste ha mottagit en bekräftelse på att din beställning är klar för avhämtning för att kunna hämta ut ditt paket.

Öppettider för uthämtningen i Göteborg

Måndag till fredag: kl. 10.00 – 18.00
Lördag: Stängt
Söndag: Stängt
Helgdag: Stängt
 

Vilka öppettider har kundservice?

Vår kundservice har öppet:

Måndag till fredag: kl 10.00–17.00
Lördag, söndag och helgdagar: Stängt

 

E-post: Kontaktformular, telefon: 031 310 00 00

 

Leverans:

Levererar Jollyroom även utanför Sverige?

Vid beställning på Jollyroom.se kan vi endast leverera till adresser inom Sverige. Bor du i Norge, Danmark eller Finland är du välkommen att lägga din beställning via jollyroom.no, jollyroom.dk eller jollyroom.fi

Vad har ni för leveranstid?

Vi har ett stort lager vilket innebär att vi oftast kan skicka dina beställda varor omgående efter att du har gjort din beställning. Därefter har vi 2-4 leveransdagar. Vi gör alltid vårt bästa för att hålla den uppskattade leveranstiden och för att du ska få hem dina varor så snabbt som möjligt. Om det skulle vara någon differens i vårt lagersaldo kontaktar vi dig via mail så fort som möjligt.

Vad betyder de olika leveranssätten?

MyPack
MyPack betyder att vi skickar dina varor via Posten till ditt närmaste Postombud. När paketet har anlänt till ombudet skickas ett SMS till dig om att ditt paket finns klart för upphämtning. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället en brevavi som inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta.

Hempaket
Hempaket levereras direkt hem till dig. Vi skickar din beställning till Posten som i sin tur tar kontakt med dig för att avtala en tid för hemleverans. Observera att Posten endast levererar hem till dig under kvällstid, det går tyvärr inte att få leverans på morgon eller på dagen till exempelvis din arbetsplats.

 

Garanti och ångerrätt:

Hur returnerar jag en vara?

Om du ångrar ditt köp kan du returnera varorna och få pengarna tillbaka. Varorna måste returneras oanvända i sin originalförpackning inom 14 dagar från leveransdatum. Hos Jollyroom har du 365 dagars öppet köp vid obruten förpackning. Förpackningen får inte vara skadad eller förstörd på något sätt.

Kontakta vår kundtjänst via vårt kontaktformulär för att få frakthandlingar och hjälp med hur du returnerar en vara till oss. Om inte Jollyrooms egna frakthandlingar används så är det kundens ansvar att ha ett kollinummer på sitt paket och även be posten om ett kvitto vid inlämning. Om du använder Jollyrooms frakthandlingar är returkostnad 59 kronor som dras av vid din återbetalning från oss. Vi har fri returfrakt på kläder och skor. Om du väljer att inte använda Jollyrooms frakthandlingar står ni själv för returkostnaden.

OBS! Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att er retur kommer till oss. Därför ska ni notera kolli-ID på paketet du sänder i retur till oss och be om kvitto.

Hur reklamerar jag en vara?

Jollyroom säljer alla produkter med ett års garanti samt tre års reklamationsrätt. Vi står alltid för returfrakten vid en reklamation, om du använder våra frakthandlingar. Om du väljer att inte använda Jollyrooms frakthandlingar står du själv för returkostnaden.

Kontakta vår kundtjänst via vårt kontaktformulär för att få frakthandlingar och hjälp med hur du reklamerar en vara till oss. Om inte Jollyrooms egna frakthandlingar används så är det kundens ansvar att ha ett kollinummer på sitt paket och även be posten om ett kvitto vid inlämning.

OBS! Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att er retur kommer till oss. Därför ska ni notera kolli-ID på paketet ni sänder i retur till oss och be om kvitto.

Kan jag byta en produkt?

Om du vill byta en produkt returnerar du produkten, varav du får pengar tillbaka och du lägger en ny beställning. För information om hur du returnerar en vara se under ”Hur returnerar jag en vara?”.

Vad händer med min faktura när jag har gjort en retur?

Bestämmer du dig för att returnera hela eller delar av din beställning ska du självklart inte betala för dessa varor. Genom att logga in på Mina Sidor på klarna.com kan du flytta fram fakturans förfallodatum med tio dagar, så att vi har gott om tid på sig att ta emot returen och registrera den. Där kan du även kontrollera när returen har registrerats genom att hämta en uppdaterad version av din faktura. Du kan logga in genom att antingen ange e-postadressen du använde i ditt köp eller ditt OCR- / Fakturanummer och personnummer.

Skulle returen inte ha registrerats när det nya förfallodatumet närmar sig ber vi dig att kontakta Klarnas kundservice, så hjälper de dig vidare!

Stämmer det att Jollyroom har prisgaranti?

Ja, det stämmer! Jollyroom har prisgaranti på alla produkter för att säkerställa att du som kund får marknadens bästa pris. Prisgarantin gäller när det handlar om exakt samma erbjudande och vara/varor men inte om skillnaden är under värdet av 50 kr. Butiken du jämför med måste vara ett svenskregistrerat bolag och varan måste finnas i lager.

Prisgaranti gäller inte vid utförsäljning i samband med konkurs eller nedläggning eftersom du då står utan garanti och reklamationsrätt efter ditt köp. Du kan åberopa prisgaranti 7 dagar efter ditt köp eller innan du lägger din beställning. Jollyroom behöver något slag av bevis på skillnaden i pris t.ex. en länk eller annonsklipp.

Vänligen kontakta vår kundservice för att få hjälp med prisgarantin.

Produkten har lagts i kundvagnen
Produkterna har lagts till i varukorgen