<  Tillbaks till kundtjänst

Köpvillkor

 

Följande köpvillkor gäller för försäljning av barn- och babyprodukter och annan lös egendom (nedan kallade produkterna) av Jollyroom AB, organisationsnummer 556815-7159, (nedan kallat Jollyroom), om inte annat särskilt överenskommits skriftligt mellan respektive kund (nedan kallad kunden) och Jollyroom. Vid försäljning till konsument tillämpar Jollyroom de tvingande regler som följer av tillämplig lagstiftning. Jollyrooms nätbutik (www.jollyroom.se) kallas nedan Jollyroom.se.

 

Produkter

Produkter som säljs av Jollyroom kan användas i Sverige. Produkterna har alltid en svensk manual i fysisk form när produkterna kräver det. På Jollyroom.se har vissa produkter en tillhörande instruktionsfilm för exempelvis monteringsinstruktion.

 

Beställning

Beställning av produkterna sker via nätbutiken Jollyroom.se eller via Jollyrooms uthämtning. Vid beställning träffas avtal om köp först när Jollyroom bekräftat beställningen genom en faktura via e-post. Jollyroom ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. Jollyroom förbehåller sig för fel i information samt fel i specifikation, på samtliga i Jollyrooms sortiment förekommande produkter och tjänster. All bildinformation ska ses som illustrationer, och kan ej heller garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet. Vid eventuella felaktigheter i angivande av lagerstatus, förbehålls Jollyroom rätten att korrigera detta i efterhand. Detta innebär bland annat att om en produkt i Jollyrooms sortiment har utgått eller av annan anledning inte finns att tillgå med iakttagande av rimliga ansträngningar, är Jollyroom ej skyldig att tillhandahålla sådan produkt oaktat att kunden beställt densamma enligt ovan. När kunden har lagt en beställning kan Jollyroom inte ändra i beställningen, returvillkoren gäller.

 

Leveransvillkor

På Jollyroom.se ingår alltid moms i angivet pris. Fraktkostnad tillkommer alltid vid beställning av produkter (förutom vid Hämta själv samt Fraktfritt på postpaket då kunden lägger en beställning på 1000 kr eller mer). Fraktkostnaden beror på kundens val av leveranssätt. Jollyroom levererar produkterna i samarbete med Posten. Jollyroom levererar endast inom Sverige. Leveranstiden är normalt 2 till 4 arbetsdagar, beroende på om produkterna finns på Jollyrooms lager eller om de beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Produkternas aktuella lagerstatus står angivet på Jollyroom.se under varje specifik produkt.

Eftersom vi har två lager kan din order skickas i två leveranser, detta innebär att delar av din order skickas från ett lager, och resterande varor från ett annat lager. Vi försöker alltid att skicka alla varor på samma tid. Med två olika leveranser vill du också få två olika leveransbekräftelser på mejl. I mejlet mottar du kollinummer som du kan använda via Postnord för att se status på din leverans.

Jollyroom levererar inte till Åland.

 

Kunden väljer mellan olika leveranssätt: Postpaket, Hempaket eller Hämtbutik.

Postpaket innebär att produkterna skickas med Post, och finns sedan att hämta hos kundens lokala Postombud.
I de fall kunden väljer att inte lösa ut beställda produkter debiteras kunden en hanteringsavgift på 299 kronor.

Hempaket innebär att Posten levererar produkterna direkt hem till kunden.

Hämta själv innebär att kunden själv hämtar produkterna i Jollyrooms uthämtning i Hisings Kärra.

Samtliga leveranser sker efter avisering. Vid utlämning/leverans av produkterna ska kunden alltid uppvisa legitimation. Endast personen med namnet på paketet får hämta ut det hos postombudet. Om kunden vill låta paketet ligga längre hos postombudet tillkommer en avgift på 200 kr.

Vid hämtning av produkterna i Jollyrooms uthämtning skall kunden även kunna visa upp ordernummer. Hanteringstiden är 2-4 arbetsdagar, men vi strävar alltid efter att få färdigt din beställning så snabbt som möjligt. Vi skickar en e-post till dig när varorna är framtagna och finns redo att hämtas, så att du inte åker ut i onödan.

Om en leveransförsening uppstår meddelas kunden via e-post eller telefonsamtal från Jollyroom. Kunden har alltid rätt att häva köpet vid långvariga leveransförseningar. Hävning av köp skall ske skriftligen via e-post till Jollyrooms kundtjänst. Jollyroom betalar tillbaka erlagt köpbelopp senast 14 dagar efter att skriftlig hävning har inkommit. Det kan finnas tillfällen då det är omöjligt att fullfölja en beställning, till exempel ifall Jollyrooms leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande gentemot Jollyroom. Jollyroom förbehåller sig därför rätten att friskriva sig från alla krav på ersättning från kunden gällande leveransförseningar.

Jollyroom ansvarar för risken vid transport till kunden, d.v.s. risken för att en produkt skadas eller kommer bort under transport till kunden. Kunden står för risken vid eventuell retur till Jollyroom.

Kunden har ansvar att anmäla eventuell transportskada till Jollyrooms kundtjänst inom skälig tid. Jollyroom uppmanar kunden att anmäla skadan så snabbt som möjligt, för smidig hantering av ärendet. Kunden ansvarar för att avemballera och inspektera produkternas skick snarast efter mottagandet. Vid en transportskada skall kunden kontakta kundtjänst på telefon: 031-310 00 00 eller via e-post. Klicka här för att komma till vårt kontaktformulär. Vid transportskada får kunden ej använda produkten och kunden måste behålla produktens emballage, så att hela paketet och produkten kan besiktigas vid handläggning av skadeärende.

Jollyroom har fraktfritt när kunden lägger en beställning på 1000 kr eller mer. Fraktfritt gäller endast MyPack.

 

Priser och betalning

De priser som anges på Jollyroom.se är inklusive moms. Fraktkostnad tillkommer beroende på kundens val av leveranssätt. Fraktkostnad står med i totala kostnaden för produkterna.

Kampanjerbjudanden på produkter gäller så långt lagret räcker, om inget annat anges av Jollyroom.

Rabattkoder kan endast användas enskilt, kan ej kombineras med varandra.

Om du väljer att betala med Klarna, klicka in HÄR för att läsa mer om klarnas köpvillkor.

 

Betalningssäkerhet

Jollyroom garanterar att de betalningsalternativ som erbjuds på Jollyroom.se är säkra. Jollyroom erbjuder en säker kortbetalning med VISA och MasterCard i samarbete med Klarna. Vid betalning med kort skickas kunden vidare till en säker sida där kunden tryggt kan fylla i sina kortuppgifter och genomföra betalningen. Jollyroom hanterar aldrig kundens kortuppgifter. Kunden kan endast handla med kort utställda inom Norden.

 

Säkerhet och sekretess

All hantering av kundens uppgifter sker krypterat med högsta säkerhetsnivå. I samband med kundens registrering och beställning godkänner kunden att Jollyroom lagrar och använder kundens uppgifter för att fullfölja sina åtaganden gentemot kunden. Överföringen av personuppgifter sker krypterat via SSL. Lösenord angivna av kunden sparas krypterade. Jollyroom dokumenterar viss kommunikation som Jollyroom har med kunden via telefon eller e-post, för att kunna tillhandahålla den service som kunden förväntar sig av Jollyroom.

Jollyroom kommer inte att lämna ut kundens personuppgifter till tredje part. Enligt Personuppgiftslagen (PUL) har kunden rätt att få den information som företaget har registrerat. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan kunden begära att informationen ska rättas eller tas bort.

Kunden har genom sitt köp hos Jollyroom godtagit att eventuell marknadsföring från Jollyroom skickas ut via epost och SMS till kund. Kunden har möjlighet att välja bort denna funktion om så önskas.

 

Ångerrätt

Kunden har alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Ångerrätten gäller endast om produkten är i oförändrat skick men kunden har enligt lag rätt att hantera varan i den mån det krävs för att kunna säkerställa dess egenskaper och funktion. Vid nyttjande av ångerrätten har vi rätt att göra avdrag motsvarande den värdeminskning som uppstått till följd av att kund har hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Ångerfristen börjar löpa från den dag kunden har tagit emot produkten.

Jollyroom betalar tillbaka erlagt köpbelopp senast 14 dagar efter att returnerad produkt kommit Jollyroom till godo. Kunden står för fraktkostnad vid retur. Fraktkostnaden dras av vid återbetalningen av köpbeloppet.

Jollyroom har fri returfrakt på kläder och skor. Kunden har ej ångerrätt på klippta tyger, nedre delar av underkläder eller produkter som har ett begränsat hållbarhetsdatum eller som klassas som färskvara. Ångerrätt gäller inte på demo-ex och butik-ex.

Vid ångerrätt av barnvagn med presentkort skall kunden även returnera presentkortet. Om presentkortet är använt dras motsvarande summa vid återbetalningen till kunden.

Kunden skall returnera ångrad produkt i originalförpackning med tillhörande emballage. Kunden ansvarar för risken vid returfrakt, risken innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Vid ångerrätt skall Jollyrooms egna frakthandlingar användas. Kunden får frakthandlingarna genom att kontakta vår kundtjänst på telefon 031-310 00 00 eller via mail. Klicka här för att komma till vårt kontaktformulär.

Kunden kan även lämna produkterna i Jollyrooms uthämtning. Kunden skall fylla i Jollyrooms retursedel och ange namn, kundnummer, bank samt kontonummer inklusive clearingnummer. Om kunden vill byta en produkt skall produkten returneras, varav Jollyroom betalar tillbaka erlagt köpbelopp och kunden kan lägga en ny beställning.

 

Garanti och reklamationsrätt

Jollyroom säljer alla produkter med 1 års garanti. För kunder i Sverige gäller 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Produktgarantin täcker endast ursprungliga fabrikationsfel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Fabrikationsfel skall konstateras av Jollyroom, varpå kunden erhåller fri reparation alternativt ny produkt. Produktgarantin gäller inte då Jollyroom ej kan hitta något fel på produkten eller då kunden har orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller ej vid handhavandefel, felinställd produkt eller fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten. Kundens faktura eller kvittens gäller som garantibevis.

 

Förlossningsgaranti

Jollyroom ger kunden förlossningsgaranti på alla produkter. Garantin gäller upp till 4 veckor efter förlossningsdatum. Garantin innebär att kunden har rätt att returnera produkterna om graviditeten eller förlossningen inte skulle gå bra. Vid tillämpande av förlossningsgarantin skall produkterna vara oanvända och kunden skall kunna visa Jollyroom ett läkarintyg. Produkterna skall returneras i originalförpackningar.

 

365 dagars öppet köp - vid obruten förpackning

Jollyroom ger kunden 365 dagars öppet köp vid obruten förpackning. Produktens förpackning får ej vara skadad eller förstörd på något sätt. Om produkten ej har en särskild förpackning utan levererades lös i ett paket får kunden ej ha använt produkten på något sätt. Samtliga märken, klisterlappar, etiketter etc skall sitta kvar på produkten. Produkten skall returneras i helt oförändrat skick.

365 dagars öppet köp gäller ej på klippta tyger, undre delar av underkläder samt produkter som har ett begränsat hållbarhetsdatum eller som klassas som färskvara.

Vid 365 dagars öppet köp på barnvagn med presentkort skall kunden även returnera presentkortet. Om presentkortet är använt dras motsvarande summa vid återbetalningen till kunden.

Vid öppet köp rekommenderas det att använda Jollyrooms egna frakthandlingar.

 

Prisgaranti

Jollyroom har prisgaranti på samtliga produkter. Prisgarantin gäller i 7 dagar efter att kunden har genomfört köpet på Jollyroom.se. Kunden kan även åberopa prisgaranti innan köpet genomförs. Aktuella kontroller och regler som gäller vid prisgaranti finns beskrivet under "Ångerrätt & garanti" (Kundservice) på Jollyroom.se. Jollyroom betalar tillbaka hela mellanskillnaden förutsatt att samtliga bestämda regler är uppfyllda samt att produkten finns på lager i Sverige hos Jollyrooms konkurrent. Jollyroom betalar tillbaka mellanskillnaden till kundens bankkonto inom 14 dagar efter att Jollyroom har mottagit och godkänt uppgifterna. Av administrativa skäl betalar Jollyroom inte tillbaka prisskillnader under 50 SEK. Om kunden åberopar prisgaranti innan köpet delges en rabattkod vid godkänd prisgaranti som kunden använder på Jollyroom.se vid beställning av den aktuella produkten. Prisgarantin gäller endast vid köp av produkter för privat bruk, inte för vidareförsäljning. Jollyroom förbehåller sig rätten att begränsa prisgarantin till ett exemplar av varje produkt per kund. Prisgarantin gäller ej vid prisförändringar på Jollyrooms egna produkter. Prisgarantin gäller endast i jämförelse med priser hos en konkurrent. Konkurrenten som kunden jämför med måste vara ett svenskregistrerat bolag, det får ej vara en privatperson. Konkurrenten måste vara registrerad som återförsäljare hos den svenska importören av den aktuella produkten. Konkurrenten måste ha ett svenskt telefonnummer samt normala öppettider. Prisgarantin gäller ej vid utförsäljning vid konkurs eller nedläggning, eftersom kunden då står utan garanti och reklamationsrätt efter sitt köp. Konkurrenten måste kunna leverera produkten omgående när Jollyroom kontrollerar kundens uppgifter. För att kunna köpa produkten skall man ej behöva agera på Facebook eller i liknande forum eller bli medlem i klubb/grupp. Jollyroom hänvisar kunden till Jollyrooms kundtjänst vid eventuella frågor runt prisgarantin. Telefon: 031-310 00 00 eller e-post. Klick här för att komma till vårt kontaktformulär.

 

Reklamationer (frakthandling) och serviceärenden

Vid reklamationer, service- och garantiärenden skall du alltid kontakta vår kundtjänst via telefon: 031-310 00 00 eller via mail. Klicka här för att komma till vårt kontaktformulär. Vid reklamation skall Jollyrooms egna frakthandlingar användas. Kunden får frakthandlingarna genom att kontakta Jollyrooms kundtjänst. Jollyroom kan ej ersätta fraktkostnad om kunden har skickat en reklamation på egen hand, utan att först ta kontakt med Jollyrooms kundtjänst. Serviceärenden vid eventuella felaktigheter, skador och dylikt som uppstått av någon annan anledning skall betalas av kunden, i enlighet med Konsumentköplagens eller Köplagens regler. Vid reklamation skall kunden skicka produkterna till Jollyroom på adress: Tagenevägen 58, 425 37 Hisings Kärra. (Kunden skall alltid vända sig till Jollyrooms kundtjänst för att få frakthandlingar). Alternativt kan kunden lämna reklamation i Jollyrooms uthämtning.

 

Tvister och lagval

På dessa köpvillkor skall svensk rätt tillämpas. Vid eventuell tvist följer Jollyroom Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Vid frågor gällande Jollyrooms köpvillkor hänvisas kunden till Jollyrooms kundtjänst på telefon: 031-310 00 00 eller via e-post. Klick här för att komma till vårt kontaktformulär.

Produkten har lagts i kundvagnen
Produkterna har lagts till i varukorgen