<  Tillbaks till kundtjänst

Leverans

 

Frakt och leverans

Leveranstiden är normalt 2–4 arbetsdagar från att du har lagt din beställning, förutsatt att vi har varan i lager. När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid. Jollyroom kan inte lämna någon leveransgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt om transportören själv orsakar en försening.

Eftersom vi har två stora lager kan din order skickas i två leveranser. Detta innebär att delar av din order skickas från ett lager, och resterande varor från ett annat lager. Vi försöker alltid att skicka alla varor så de levereras ungefär samtidigt. Med två olika leveranser kommer du också få två olika leveransbekräftelser på mejl. I mejlet mottar du kollinummer som du kan använda via Postnord för att spåra din leverans.

Leveranstid

Vår leveranstid är normalt 2–4 arbetsdagar från att du har lagt din beställning.

Leveranssätt

Leverans av beställda varor sker med Postnord.

Postpaket
Leverans till utlämningsställe – Postnord (49 kr)
Försändelsen anländer till ditt närmsta Postnord-ombud, t.ex. en närliggande livsmedelsbutik. En SMS-avi skickas ut med information om var du kan hämta ditt paket. Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur.

Hempaket
Hemleverans – Postnord (299 kr)
Leverans sker till tomtgräns om du bor i villa samt fram till porten om du bor i lägenhet. Leverans sker helgfri vardag. Postnord kontaktar dig för att boka utkörning. På de flesta orter kan man välja antingen dag- eller kvällsleverans, men på vissa orter kan man endast få paketet levererat på dagen och andra endast på kvällen. För att kontrollera vad som gäller där du bor kontakta Postnord på 0771-33 33 10.

Jollyroom erbjuder fri frakt när kunden lägger en beställning på 1000 kr eller mer. Jollyroom bjuder på det billigaste fraktalternativet.

Transportansvar

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.

Transportskador

Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till Jollyrooms kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas snarast möjligt till Jollyroom.
Om en vara mot förmodan skulle vara felexpedierad, skadad eller felaktig åtar vi oss att kostnadsfritt avhjälpa felet.

Ej utlöst order

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på 299 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning nedan. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Leveransförsening

Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt. Om vi får kännedom om leveransförseningar av din order kontaktar vi dig omgående via e-post eller telefon.

Hämta själv

Om du vill slippa fraktkostnad är du välkommen till vår uthämtning i Hisings Kärra för att hämta dina varor eller för att köpa demo-ex till nedsatta priser. Innan du hämtar ut ditt paket i Hisings Kärra, är det viktigt att du först mottagit ett mejl som bekräftar att ditt paket finns klart för avhämtning. Din order går igenom en process och plockas ihop under olika tider av dygnet. Vi kan tyvärr inte påskynda denna process. Du får en leveransbekräftelse skickad till din mejladress när din order är klar för att hämtas. Därefter har du 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket.

Tänk på att du eller ditt bud skall kunna uppvisa legitimation och ordernummer vid hämtningen. Om någon annan hämtar ut ditt paket måste personen visa upp din legitimation. Vi reserverar oss för eventuella lagerdifferenser och vi hanterar inte kontanter utan endast kortbetalning via VISA eller Mastercard.

Vår uthämtning ligger på Tagenevägen 35, Hisings Kärra. Du tar dig enkelt hit med bil och resan tar cirka 15 minuter från centrala Göteborg. Vi har kundparkeringar vid ingången och det finns närliggande busshållplats.

Öppettider för uthämtningen:

Måndag till fredag kl. 10.00 – 18.00

Lördag: Stängt
Söndag: Stängt
Helgdag: Stängt

Produkten har lagts i kundvagnen
Produkterna har lagts till i varukorgen