<  Tillbaks till kundtjänst

Leverans

Leveransvillkor

När du handlar på Jollyroom.se ingår alltid moms i det angivna priset. Vi levererar alla varor i samarbete med Posten.

Vi har ett stort lager vilket innebär att vi oftast kan skicka dina beställda varor omgående efter att du har gjort din beställning. Därefter har vi 2-4 leveransdagar. Vi gör alltid vårt bästa för att hålla den uppskattade leveranstiden och för att du ska få hem dina varor så snabbt som möjligt. I de få fall vi inte har produkten på lagret tar leveransen något längre tid då vi får vänta in leverans av våra egna leverantörer.

Tänk på att du alltid skall kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av varorna. Endast personen med namnet på paketet får hämta ut det hos postombudet. Om du vill ändra namnet på paketet, ändra leveransadress eller låta paketet ligga längre hos postombudet tillkommer en avgift på 200 kr. Vid beställning mot faktura eller delbetalning kan vi inte erbjuda denna tjänst då vi endast levererar till folkbokförd adress.

Vid postpaket tillkommer alltid en fraktkostnad på 49 kr per leverans (undantag vid beställning för 1000 kr eller mer, då är postpaket gratis).

Vid hemleverans med Hempaket tillkommer alltid en fraktkostnad på 299 kr per leverans. Jollyroom levererar endast inom Sverige.

Om du väljer att inte lösa ut ditt paket på Posten debiterar vi dig en hanteringsavgift på 299 kronor. Paketet ligger kvar på Postombudet i 14 dagar innan det går i retur.

Eftersom vi har två lager kan din order skickas i två leveranser, detta innebär att delar av din order skickas från ett lager, och resterande varor från ett annat lager. Vi försöker alltid att skicka alla varor på samma tid. Med två olika leveranser vill du också få två olika leveransbekräftelser på mejl. I mejlet mottar du kollinummer som du kan använda via Postnord för att se status på din leverans.

Jollyroom levererar inte till Åland.

Leveransstatus

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du mottar även ett kollinummer som du kan använda via Posten för att se status på din leverans.

 

Leveransförsening

Om en leveransförsening uppstår med din leverans meddelar vi dig via e-post eller telefon. Du som kund har alltid rätt att avbryta köpet vid leveransförsening. Hävning av köp vid leveransförsening skall ske skriftligen via e-post till vår kundtjänst. Klicka här för att komma till vårt kontaktformulär. Vid hävning av köp släpper vi reservationen av summan på ditt bankkonto och summan blir då synlig på ditt konto inom 5-10 arbetsdagar.

Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, till exempel om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

 

Transportskada

Om en transportskada har uppstått har du ansvar att inom skälig tid göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst. Vi ber dig att kontakta kundtjänst så snabbt som möjligt efter att du har upptäckt skadan, för smidig hantering av ärendet. Därför är det viktigt att du inspekterar dina produkter noggrant, både utanpå och inuti, direkt när du har tagit emot dem. Observera att du inte får använda den skadade produkten och att du måste behålla produktens emballage, så att hela paketet och varan kan besiktigas vid handläggning av skadeärendet.

Om du upptäcker en transportskada skall du kontakta kundtjänst på telefon: 031-310 00 00 eller via e-post. Klicka här för att komma till vårt kontaktformulär. Vänligen ta bilder på transportskadan och bifoga dem i e-posten när du tar kontakt med vår kundtjänst.

 

Leveranssätt

Postpaket

Alla våra produkter kan levereras som postpaket med hjälp av Posten till ditt närmaste Postombud. När paketet har anlänt till ombudet skickas ett SMS till dig om att ditt paket finns klart för upphämtning. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället en brevavi som inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta. Varor som väger över 20 kg skickas endast som Hempaket.

Hempaket

Om du vill få dina varor levererade direkt hem till dig väljer du hempaket. Vi skickar dina beställda varor till Posten som aviserar dig för överenskommelse om leveransdag. Avisering sker antingen via telefon, sms eller via brev. Vid aviseringstillfället väljer mottagaren dag och tid för sin leverans. På de flesta orter kan man välja antingen dag eller kvällsleverans men på vissa orter kan man endast få paketet levererat på dagen och andra endast på kvällen. För att kontrollera hur det ser ut där du bor kontakta Posten på 0771-33 33 10

Dagleverans sker fram till kl 17 och kvällsleverans mellan kl 17-21

Hämta själv

Om du vill slippa fraktkostnad kan du välja att hämta dina varor i vår uthämtning, välj då Hämta själv som fraktalternativ. Tänk på att du eller ditt bud skall kunna uppvisa legitimation och ordernummer vid hämtningen, om någon annan hämtar ut ditt paket måste personen visa upp både din och sin egen legitimation.

Hanteringstiden är 2-4 arbetsdagar, men vi strävar alltid efter att få färdigt din beställning så snabbt som möjligt. Vi skickar en e-post till dig när varorna är framtagna och finns redo att hämtas, så att du inte åker ut i onödan.

Observera att du inte kan betala med kontanter i uthämtningen.

Vår uthämtning hittar du på Tagenevägen 35 i Hisings Kärra (15 minuter med bil från Göteborg). Se alla öppettider här. Fraktfritt vid leveranssätt Hämta själv. Du behöver ingen kod för att få fraktfritt, kassan känner automatiskt av när det skall vara fraktfritt.

Observera att ditt paket ligger kvar i 14 dagar, därefter gör vi en retur på din order.

Öppettider för uthämtning

Måndag till fredag kl. 10.00 – 18.00

Lördag: Stängt

Söndag: Stängt

Helgdag: Stängt

Produkten har lagts i kundvagnen
Produkterna har lagts till i varukorgen