Jollyroom lanserar barnens egen tv-reklam!

Den svenska näthandelsbutiken Jollyroom fortsätter sin utveckling inom barn- och babybranschen och lanserar nu sin helt egenproducerade reklamfilm- med barnens önskningar i fokus.

Jollyroom har på kort tid blivit en uppstickare inom den tidigare mer traditionella barn- och babybranschen. För bolaget handlar om att hela tiden ligga i framkant och att vara nytänkande och kreativa i sitt arbete.
Som ett resultat av det har Jollyroom under hösten lanserat fyra stycken reklamfilmer i samverkan med sina kunder och deras barn, med fokus på barnens önskningar inför julen.

Jessica Egman, Jollyrooms marknadschef säger följande om satsningen på en egenproducerad Tv-reklam:

-”Vi ville integrera ytterligare med vår målgrupp och lyfta fram det mest värdefulla i deras liv – barnen. Vi valde därför att använda oss av våra egna kunder och deras barn. Reklamfilmerna är producerade in-house och allt från casting till produktion har vi valt att utföra helt på egen hand. Otroligt nervöst men samtidigt oerhört roligt att vi vågade ta chansen att satsa på ett projekt tillsammans med våra kunder.”

Hur kom ni på idén?

-”Det är just vår målgrupp som gör vårt arbete så otroligt värt att göra och vi såg det som ett ypperligt tillfälle att göra ett projekt tillsammans med dem. Vi strävar efter att alltid ligga i framkant och arbeta med
marknadsföring för en personlig upplevelse för konsumenten. Den här gången väljer vi att kombinera två världar, att knyta traditionell media som tv med en stor marknadsföringskampanj online.”

Hur gick ni tillväga?

-”Vi höll en casting för våra kunder i Jollyrooms lokaler vilket gav en oerhörd respons, bättre än vi någonsin hade kunnat föreställa oss. Vi valde sedan ut 4 stycken barn som helt fritt fick berätta om sina önskningar
inför julen, vilket resulterade i 4 stycken färdiga reklamfilmer. ”

Reklamfilmerna rullar på kanal 5 under hela hösten.


 

Se mer av kampanjen och filmernas stjärnor här.

För ytterligare information
vänligen kontakta:

Jessica
Egman, Marknadschef Jollyroom
E-post: jessica.egman@jollyroom.se