<  Tillbaks till kundtjänst

Ångerrätt och garanti

Ångerrätt och retur

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan.

Om varan inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning. Ångerrätten gäller inte för produkter med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl exempelvis bröstpumpar, vällingmaskiner, nedre delar av underkläder (trosor, baddräkter, badblöjor osv) och produkter med begränsat hållbarhetsdatum eller som klassas som färskvara. Ångerrätt gäller inte på demo-ex och butik-ex.

Observera att det räcker att du meddelar oss att du vill utnyttja din ångerrätt inom 14 dagar, du behöver alltså inte ha skickat tillbaka varan inom 14 dagar för att ångerrätten skall vara giltig.

Om du vill byta en produkt returnerar du produkten du vill byta, du får då pengar tillbaka och lägger en ny order.

365 dagars öppet köp – vid obruten förpackning

Som kund hos Jollyroom.se har du 365 dagars öppet köp på produkter som du inte brutit förpackningen på. Förpackningen får inte vara skadad eller förstörd på något sätt. Om produkten inte har en särskild förpackning utan levererades lös i ett paket skall samtliga märken, klisterlappar, etiketter etc. sitta kvar på produkten. Produkten skall returneras i helt oförändrat skick och får inte vara använd.

Så här gör du en retur

1. Kontakta vår kundtjänst via vårt kontaktformulär, mail eller på telefon och anmäl din retur. Du får sedan en förbetald fraktsedel som du använder för att returnera dina produkter. Du kan som alternativ fylla i Konsumentverkets standardformulär för att utöva din ångerrätt. Standardformuläret kan du ladda ner här. Var noga med att uppgifterna är korrekta och tydliga.

2. Förpacka varan ordentligt, använd den ursprungliga produktförpackningen samt ett skyddande transportemballage, likvärdigt det som varan levererades i till dig.

3. Returnera varan till Jollyroom med hjälp av den returfraktsedel ni fått skickad till er.

När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund för returfrakten. Vi har fri returfrakt på kläder och skor. På övriga produkter är returfrakten 79 kr. Returfrakten justeras i samband med återbetalningen av dina pengar.

Återbetalning görs så snart som möjligt och senast inom 14 dagar från det att vi mottagit och registrerat din retur på vårt lager. Har du en obetald faktura för din order är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatum. Det gör du på Klarna.se eller genom att ringa 08-120 120 10.

Vi rekommenderar er att alltid kontakta oss innan varan sänds i retur, oavsett anledning för returen.

Reklamation

Jollyroom säljer alla produkter med 1 års garanti. För kunder i Sverige gäller 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Produktgarantin täcker endast ursprungliga fabrikationsfel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Fabrikationsfel skall konstateras av Jollyroom, varpå kunden erhåller fri reparation alternativt en ny produkt eller pengarna åter. Detta förutsätter att alla skötselråd följts och att normal aktsamhet iakttagits. Vid ett reklamationsärende skall du kontakta vår kundservice som vidare hjälper dig med processen. Du kommer då bli ombedd att tillhandahålla bildbevis via mail på felaktigheten/den defekt hos varan där felet tydligt framgår. Eventuell återbetalning görs så snart som möjligt och senast inom 14 dagar från det att vi mottagit den defekta varan på vårt lager.

Prisgaranti

Vi på Jollyrom.se vill säkerställa att du alltid får det bästa priset på marknaden. I vårt stora sortiment kan det finnas produkter som du hittar till billigare pris hos någon av våra konkurrenter. Vi har därför prisgaranti på alla våra produkter. Prisgarantin gäller i 7 dagar efter att du har genomfört ditt köp. Du kan även åberopa prisgaranti innan du genomför ditt köp på Jollyroom.se.

Gör följande kontroller i jämförelsen av priset:

  • Kontrollera att produkten är av samma märke, typ, årsmodell samt har samma specifikationer.
  • Kontrollera att produkten finns på lager hos butiken du jämför med. Produkten måste även vara helt ny, den får inte vara begagnad, demoprodukt etc.
  • Kontrollera att priset, inklusive fraktkostnader och andra avgifter, är totalt sett lägre.

Övriga regler i prisgarantin:

  • Butiken måste vara registrerad som återförsäljare hos den svenska importören av den aktuella produkten.
  • Butiken du jämför med måste vara ett svenskregistrerat bolag med svenskt telefonnummer samt normala öppettider. Du får ej jämföra med en privatperson.
  • Prisgarantin gäller ej vid utförsäljning i samband med konkurs eller nedläggning, eftersom du då står utan garanti och reklamationsrätt efter ditt köp.
  • Butiken måste kunna leverera produkten omgående när Jollyroom kontrollerar dina uppgifter.
  • För att kunna köpa den billigare produkten skall man ej behöva agera på Facebook eller i liknande forum, eller bli medlem i en klubb/grupp. Personliga rabatter räknas inte in vid en prisjämförelse.
  • Av administrativa skäl betalar Jollyroom inte tillbaka prisskillnader under 50 SEK.

Upptäcker du att en konkurrent till oss har lägre pris på en produkt enligt ovanstående kriterier gör du följande:

  • Skicka ett mejl till oss via kontaktformuläret på vår hemsida och bifoga länken till nätbutiken där du funnit produkten med lägre pris (länka direkt till produkten). Bifoga även en uträkning som visar att det totala priset, inklusive frakt och andra kostnader, är lägre hos konkurrenten.
  • Om du jämför med en fysisk butik behöver vi en kopia på annonsen eller liknande material där du har sett det billigare priset. Vi behöver också kontaktuppgifter till butiken för att kunna kontrollera dina uppgifter.

Övrigt gällande prisgaranti:
Jollyroom betalar tillbaka hela mellanskillnaden förutsatt att ovanstående kontroller är genomförda, och reglerna uppfyllda. Vi betalar tillbaka mellanskillnaden till ditt bankkonto inom 14 dagar efter att vi har mottagit och godkänt dina uppgifter.

Om du åberopar prisgaranti innan du genomför ditt köp får du en rabattkod efter prisskillnaden godkänts. Rabattkoden motsvarar mellanskillnaden och används när du genomför ditt köp av den aktuella produkten i kassan.

Prisgarantin gäller endast vid köp av produkter för privat bruk, inte för vidareförsäljning. Jollyroom förbehåller sig rätten att begränsa prisgarantin till ett exemplar av varje produkt per kund. Prisgarantin gäller inte vid prisförändringar på Jollyrooms egna produkter.

Förlossningsgaranti

Jollyroom har förlossningsgaranti på alla produkter. Garantin gäller upp till 4 veckor efter förlossningsdatum. Garantin innebär att du har rätt att returnera produkterna om graviditeten eller förlossningen inte skulle gå bra. Vid tillämpande av förlossningsgarantin skall produkterna vara oanvända och du skall kunna visa ett läkarintyg. Produkterna skall returneras i originalförpackningar.

Produkten har lagts i kundvagnen
Produkterna har lagts till i varukorgen
--%>