Kundservice

Retur, ångerrätt och garanti

Retur av produkter

Om du inte är 100 % nöjd med ditt köp kan du enkelt skicka tillbaka varan till oss och få pengarna tillbaka.

För att returnera en produkt:

1. Lägg tillbaka varan du vill returnera i dess förpackning. Stäng paketet noggrant och klistra den medföljande retursedeln ovanpå den gamla fraktsedeln.

2. Lämna in paketet på ett Postnord-ombud. Spara kvittot!

3. Du får pengarna tillbaka senast 14 dagar efter att vi har mottagit paketet.

Returen är gratis för kläder och skor, och för andra produkttyper kostar det 79 kr. Fraktkostnaden dras automatiskt av det återbetalningsbelopp du får när vi har mottagit paketet. Har du en obetald faktura för din order är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatum. Det gör du på Klarna.se eller genom att ringa 08-120 120 10.

OBS! Det är du som kund som har ansvaret för att dina returvaror kommer till oss. Notera därför paketets kolli-ID när du skickar paketet från ditt ombud, och be om ett kvitto om du inte får ett.

Om produkten är skadad, om du inte har fått din retursedel, om paketet väger över 20 kg eller om du har några andra frågor, kan du alltid kontakta oss via vårt kontaktformulär.

Ångerrätt

När du handlar hos Jollyroom har du rätt att öppna, testa och använda din produkt, och sedan skicka tillbaka den och få tillbaka pengarna om den inte uppfyller dina förväntningar. Du har ångerrätt i 14 dagar. Ångerfristen gäller från den dag du mottar ditt föremål.

Ångerrätten omfattar inte produkter med trasig förpackning som inte kan säljas igen av hälso- eller hygienskäl. Detta gäller till exempel bröstpumpar, maskiner för modersmjölkersättning, kosmetiska produkter, underkläder, badblöjor, baddräkter o.s.v., samt produkter med begränsad hållbarhet eller som klassas som färskvaror.

365 dagars returrätt vid obruten förpackning

När du handlar hos Jollyroom har du rätt att returnera en oöppnad produkt inom 365 dagar och få produkten återbetald. På skor och kläder är även returen kostnadsfri.

Du har alltså rätt att skicka tillbaka en vara upp till 365 dagar efter ditt köp, så länge produkten inte är skadad och ligger i oöppnad originalförpackning. Produkter utan förpackning kan också returneras inom 365 dagar så länge alla etiketter, klistermärken, o.s.v. är intakta och fortfarande sitter fast på produkten. Varan måste returneras i samma skick som du fått den och får inte ha använts.

Reklamation

När du handlar hos Jollyroom har du 1 års garanti på alla produkter, och 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen.

Om du vill göra en reklamation, vänligen kontakta vår kundservice. Vi kommer att be dig att skicka en beskrivning av produktens fel och bildmaterial som tydligt bevisar felet, så att vi kan hjälpa dig vidare i processen. Eventuell återbetalning kommer att ske så snart som möjligt efter att vi har mottagit och registrerat den defekta produkten på vårt lager.

Produktgarantin omfattar endast tillverkningsfel som fanns när du fick produkten. Ursprungliga fel måste kunna uppvisas för och bekräftas av Jollyroom. Beroende på situationen kan du erbjudas en kostnadsfri reparation, ny produkt eller reducering av originalpriset. Produktgarantin gäller inte om vi inte kan hitta felet hos produkten, eller om du själv har orsakat skadorna.

Prisgaranti

Handla för de lägsta priserna på nätet och ha råd med mer roligt med familjen! Vi försöker att alltid sätta marknadens lägsta priser, men om du hittar en produkt billigare i en annan butik matchar vi givetvis deras pris.

  • Prisgarantin gäller för produkter i alla fysiska butiker och onlinebutiker registrerade i Sverige. Vissa varumärken och produkter säljs exklusivt hos Jollyroom – prisgarantin gäller för de produkter som även säljs hos andra butiker.
  • Du kan ansöka om prisgaranti innan du har lagt din beställning eller upp till 7 dagar efter att du har genomfört ditt köp.
  • Du kan dessutom glädjas åt att prisgarantin gäller även hos oss! Om priset ändras på vår hemsida inom 7 dagar efter att du har genomfört ditt köp återbetalar vi mellanskillnaden.
  • Vi återbetalar mellanskillnaden inom 14 dagar efter att vi har mottagit och godkänt din ansökan om prisgaranti.
  • Om du ännu inte har köpt produkten får du en rabattkod som motsvarar prisskillnaden. Du kan lösa in rabattkoden när du köper produkten.

Krav på prisgaranti

Innan du ansöker om prisgaranti ber vi dig kontrollera så att produkten, priset och butiken uppfyller följande krav:

  • Priset (inklusive frakt, avgifter, moms och dylikt) ska vara lägre i den andra butiken än hos oss.
  • Vår produkt ska vara exakt likadan (märke, typ, modellår och specifikationer) som produkten i den butik du jämför med.
  • Produkten ska vara i lager hos butiken du jämför med. De måste kunna leverera produkten omedelbart när Jollyroom kontrollerar informationen.
  • Produkten ska vara ny och får inte ha använts som utställningsexemplar eller liknande.
  • Butiken du jämför Jollyroom.se med ska vara en registrerad återförsäljare hos den svenska importören/tillverkaren av produkten, dessutom ska företaget vara svenskregistrerat med svenskt telefonnummer och ha normala öppettider. Prisgarantin omfattar inte privatpersoner.
  • Prisgarantin gäller inte vid konkursförsäljning, stängningar eller andra fall där du inte erbjuds garanti eller reklamationsrätt efter ditt köp.
  • Prisgarantin gäller inte med personliga rabatter som man exempelvis får genom att vara medlem i en klubb eller grupp alternativt genom att agera på ett speciellt sätt på Facebook eller andra medier.
  • Prisgarantin gäller endast vid inköp av produkter för privat bruk, inte för återförsäljning. Jollyroom förbehåller sig rätten att begränsa prisgarantin till ett exemplar av varje produkt per kund.

Så får du prisgaranti

Kontakta vår kundtjänst via kontaktformuläret för att vi ska behandla din ansökan om prisgaranti. Innan du skickar meddelandet ber vi dig dubbelkolla så att alla krav är uppfyllda och att bifoga dokumentationen som ombeds nedan.

Dokumentation från onlinebutik:

  • Direktlänk till produkten från butiken där du har hittat den till ett billigare pris.
  • Beräkning av det totala priset (inklusive fraktkostnader, moms, avgifter med mera) som visar på att produkten totalt sett är billigare i butiken än hos oss.

Dokumentation från fysisk butik:

  • Kopia av annons, tidskrift eller liknande som visar produktens pris och giltighet.
  • Butikens kontaktuppgifter så att vi kan bekräfta din information.

Förlossningsgaranti

Jollyroom har förlossningsgaranti på alla produkter. Garantin gäller upp till 4 veckor efter förlossningsdatum. Garantin innebär att du har rätt att returnera produkterna om graviditeten eller förlossningen inte skulle gå bra. Vid tillämpande av förlossningsgarantin skall produkterna vara oanvända och du skall kunna visa ett läkarintyg.