Kundservice

Leverans

Frakt och leverans

Hos Jollyroom får du fri frakt när du beställer varor för 1 000 kr eller mer – förutsatt att varorna skickas som ett postpaket till närmaste postkontor med Postnord.

Leveranstiden baseras på artiklarna i varukorgen, ditt postnummer samt det fraktsätt som valts. I varukorgen finner du en uppskattad leveranstid för just dina varor. Denna information finner du sedan även i din orderbekräftelse när köpet genomförts.

När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid. Jollyroom kan inte lämna någon leveransgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt om transportören själv orsakar en försening.

Eftersom vi har flera lager kan din order komma att skickas i flera leveranser. Delar av din order kan alltså skickas från ett lager, och resterande delar från ett annat. Om din order skickas från olika lager försöker vi se till att alla varor levereras ungefär samtidigt.  När vi har skickat din order får du en leveransbekräftelse med ett kollinummer eller en spårningslänk till din e-postadress. Om ditt paket skickas med flera leveranser får du också flera leveransbekräftelser. Använd kollinumret eller spårningslänken för att spåra din leverans. 

Leveranssätt

Leverans av beställda varor sker med Postnord eller Budbee.

Varubrev
Leverans hem till brevlådan – Postnord (39 kr)
Vid mindre försändelse på enstaka produkt understigande 2 kg levereras varubrevet direkt hem till din brevlåda. Om försändelsen är för stor för din brevlåda lämnas den utanför din dörr eller lämnas vid brevlådan i en påse. Du behöver inte vara hemma för att ta emot din leverans, utan den levereras utan kvittens.

Observera att leveransansvar upphör när försändelsen lämnats i brevlåda eller utanför dörr.

Vill du inte att dina varor ska levereras till dörren eller i en påse på brevlådan hänvisar vi till att skicka dina varor med någon av våra andra tjänster, exempelvis ombud eller hemleverans med kvittens.

Jollyroom erbjuder fri frakt med varubrev när du beställt varor för 1000 kr eller mer.

Postpaket
Leverans till utlämningsställe – Postnord (69 kr)
Försändelsen anländer till ditt närmsta Postnord-ombud, t.ex. en närliggande livsmedelsbutik. En SMS-avi skickas ut med information om var du kan hämta ditt paket. Paketet ska hämtas inom 7 dagar för att förhindra att det går i retur.

Jollyroom erbjuder fri frakt med postpaket till utlämningsställe när du beställt varor för 1000 kr eller mer.

Hempaket
Hemleverans – Postnord (99 kr)
Leverans sker till tomtgräns om du bor i villa samt fram till porten om du bor i lägenhet. Leverans sker helgfri vardag. Postnord kontaktar dig för att boka utkörning. På de flesta orter kan man välja antingen dag- eller kvällsleverans, men på vissa orter kan man endast få paketet levererat på dagen och andra endast på kvällen. För att kontrollera vad som gäller där du bor kontakta Postnord på 0771-33 33 10.

Hemleverans
Leverans till din ytterdörr – Budbee (99 kr)
Leverans sker till fram till din ytterdörr. En avi med en spårningslänk där du kan följa försändelsen skickas ut via mejl eller SMS. Leveranserna sker vardagar mellan kl. 17-22. I Göteborg, Malmö och Stockholm sker leveranser även söndagar mellan kl. 16-22. Budbee hemleverans är endast valbart på vissa orter. Du kan se i kassan om Budbee levererar hem till dig. Om du inte är hemma kan du välja att Budbee lämnar din leverans utanför din ytterdörr.

Leverans till din ytterdörr – Pallfrakt Postnord (299 kr)
Beställningar som överstiger 31,5 kg kan inte levereras till Postnords utlämningsställe utan levereras hem till en fraktkostnad på 299 kr. Postnord kontaktar dig för att boka tid för leverans. På de flesta ställen kan du välja antingen dag- eller kvällsleverans, men på vissa ställen kan du bara välja ett av alternativen.

Showroom
Leverans till vårt showroom (29 kr)
Du hämtar själv ut din beställning från vårt showroom i Göteborg. En SMS-avi skickas ut med information om när du kan hämta ditt paket. Paketet ska hämtas inom 7 dagar för att förhindra att det går i retur. Möjlighet till leverans via showroom är endast valbart på vissa orter. Du kan se i kassan om leverans via showroom är möjligt vid beställning från ditt postnummer. För mer information om besöksadress och öppettider besök sidan för vårt showroom här.

Transportansvar 

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Jollyroom ansvarar inte för varor som lämnats ut med PostNords tjänst FlexChange eller paket som lämnats ut utan kvittens där du som kund valt detta för leverans. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för att returen returneras korrekt utifrån våra returvillkor.

Transportskador

Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till Jollyrooms kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.
Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas snarast möjligt till Jollyroom.
Om en vara mot förmodan skulle vara felexpedierad, skadad eller felaktig åtar vi oss att kostnadsfritt avhjälpa felet.

Ej utlöst order

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på 299 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 7 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning nedan. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Leveransförsening  

Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt.

 

kontakt2.png