Kundservice

Leverans

Frakt och leverans

Hos Jollyroom får du fri frakt när du beställer varor för 1 000 kr eller mer – förutsatt att varorna skickas som varubrev alternativt postpaket till närmaste postkontor med Postnord.

När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som ska leverera din order inom utsatt tid. Jollyroom kan inte lämna någon leveransgaranti för varor som inte finns i lager när du gjorde din beställning eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt om transportören själv orsakar en försening.

Eftersom vi har flera lager kan din order komma att skickas i flera olika leveranser. Delar av din order kan alltså skickas från ett lager, och resterande delar från ett annat. Om din order skickas från olika lager försöker vi se till att alla varor levereras ungefär samtidigt.

När vi har skickat din order får du en leveransbekräftelse med ett kollinummer eller en spårningslänk till din e-postadress. Om ditt paket skickas med flera leveranser får du också flera leveransbekräftelser. Använd kollinumret eller spårningslänken för att spåra din leverans.

Leveranstid

Leveranstiden baseras på artiklarna i varukorgen, ditt postnummer samt det fraktsätt som valts. I kassan finner du en uppskattad leveranstid för just dina varor. Denna information finner du även i din orderbekräftelse när köpet har genomförts.

Leveranssätt

Leverans av beställda varor sker genom Postnord eller Budbee via de olika alternativen du ser nedan.
Jollyroom levererar inte till Åland.

Varubrev
Leverans hem till brevlådan – Postnord (49 kr)
Vid mindre försändelser på enstaka produkter, eller med en totalvikt som understiger 2 kg, levereras varubrevet direkt hem till din brevlåda. Om försändelsen är för stor för din brevlåda lämnas den utanför din dörr eller lämnas vid brevlådan i en påse. Du behöver inte vara hemma för att ta emot din leverans, utan den levereras utan kvittens.

Observera att leveransansvar upphör när försändelsen lämnats i brevlåda eller utanför dörr.

Vill du inte att dina varor ska levereras till dörren eller i en påse vid brevlådan bör du välja någon av våra andra erbjudna leveranssätt, exempelvis leverans till ett utlämningsställe eller hemleverans med kvittens.

Jollyroom erbjuder fri frakt med varubrev när du beställt varor för 1000 kr eller mer.

Postpaket
Leverans till utlämningsställe – Postnord (79 kr)
Försändelsen anländer till ditt närmsta Postnord-ombud, t.ex. en närliggande livsmedelsbutik. En SMS-avisering skickas ut med information om vart du kan hämta ditt paket. Paketet måste hämtas inom 7 dagar för att förhindra att det skickas i retur till oss.

Jollyroom erbjuder fri frakt med postpaket till utlämningsställe när du beställt varor för 1000 kr eller mer.

Hemleverans
Leverans till din ytterdörr – Postnord (129 kr)
Leverans sker fram till din ytterdörr på en helgfri vardag. Postnord kontaktar dig för att boka utkörning. På de flesta ställen kan du välja antingen dag- eller kvällsleverans, men på vissa ställen kan du bara välja ett av alternativen. För att kontrollera vad som gäller där du bor kontakta Postnord på 0771-33 33 10.

Leverans till din ytterdörr – Budbee (99 kr)
Leverans sker fram till din ytterdörr på vardagar mellan kl. 17-22. I Göteborg, Malmö och Stockholm sker leveranser även söndagar mellan kl. 16-22. En avi med en spårningslänk där du kan följa försändelsen skickas ut via mejl eller SMS.  Budbee hemleverans är endast valbart på vissa orter. Du kan se i kassan om Budbee levererar hem till dig. Om du inte är hemma kan du välja att Budbee lämnar din leverans utanför din ytterdörr.

Pallfrakt
Leverans till din tomt – Postnord (499 kr)
Leverans sker till din tomtgräns om du bor i villa samt fram till porten om du bor i lägenhet.
Beställningar som överstiger 31,5 kg eller som har en omkrets större än 300 cm kan inte levereras till Postnords utlämningsställe utan levereras hem till dig, mot en fraktkostnad på 499 kr. Postnord kontaktar dig för att boka tid för sådan leverans. På de flesta ställen kan du välja antingen dag- eller kvällsleverans, men på vissa ställen kan du bara välja ett av alternativen. För att kontrollera vad som gäller där du bor kontakta Postnord på 0771-33 33 10.

Showroom
Leverans till vårt showroom (29 kr)
Du hämtar själv ut din beställning från vårt showroom i Göteborg. En SMS-avisering skickas ut med information om när du kan hämta ditt paket. Paketet ska hämtas inom 7 dagar för att förhindra att det går i retur. Möjlighet till leverans via showroom är endast valbart på vissa orter. Du kan se i kassan om leverans via showroom är möjligt vid beställning från ditt postnummer. För mer information om besöksadress och öppettider besök sidan för vårt showroom här.

Expressfrakt
Leverans till utlämningsställe – Postnord (99 kr)
Södra Sverige, postnummer 10000-81999: Beställ innan kl. 13 på en vardag och få leverans nästkommande vardag. För boende på udda orter samt Gotland, sker leverans inom 2 vardagar.
Norra Sverige, postnummer 82000-99999: Beställ innan kl. 13 på en vardag och få leverans inom 2 vardagar.

 

Transportansvar

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Jollyroom ansvarar dock inte för varor som lämnats ut med PostNords tjänst FlexChange eller paket som lämnats ut utan kvittens där du som kund valt detta som leveranssätt.

Vid en eventuell retur till oss är det du som kund, som har ansvaret för att returen returneras korrekt utifrån våra returvillkor, och du är ansvarig för din köpta produkt (inklusive skador som orsakas produkten) fram till dess att du lämnat denna till transportören som ska returnera produkten till oss.

Transportskador

Om produkten är skadad när du tar emot produkten bör detta anmälas omgående till Jollyrooms kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas snarast möjligt till Jollyroom.

Om en vara mot förmodan skulle vara felexpedierad, skadad eller felaktig åtar vi oss att kostnadsfritt avhjälpa felet.

Ej utlöst order

Vi förbehåller oss rätten att debitera dig kostnaderna för den hantering som uppstår om du inte hämtat ut levererade produkter i tid (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på 299 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 7 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan behöver du först kontakta kundservice som hjälper dig med en retur av paketet.

Leveransförsening

Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt.

 

kontakt2.png