Kundservice

Leverans

COVID-19: Leveransförseningar hos PostNord

Vi har för närvarande längre leveranstider med upp till 1–3 dagars försening. Vårt fraktbolag upplever högre belastning och större paketmängder som ett resultat av coronaviruset. Vi gör allt vi kan för att leverera alla paket till våra kunder så snart som möjligt. Du kan spåra ditt paket och läsa mer på postnord.se.

Frakt och leverans

Vår leveranstid är normalt 2-4 arbetsdagar. För varor över 20 kg är det upp till 7 dagars leveranstid. Leveranstiden räknas från dagen efter att du la din beställning, förutsatt att vi har varan i lager.

När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid. Jollyroom kan inte lämna någon leveransgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt om transportören själv orsakar en försening.

Eftersom vi har flera lager kan din order komma att skickas i flera leveranser. Delar av din order kan alltså skickas från ett lager, och resterande delar från ett annat. Om din order skickas från olika lager försöker vi se till att alla varor levereras ungefär samtidigt. När vi har skickat din order får du en leveransbekräftelse med kollinummer till din e-postadress. Om ditt paket skickas med flera leveranser får du också flera leveransbekräftelser. Kollinumret kan du använda för att spåra din leverans hos Postnord.

Leveranssätt

Leverans av beställda varor sker med Postnord.

Varubrev
Leverans hem till brevlådan – Postnord (39kr)
Vid mindre försändelse på enstaka produkt understigande 2 kg levereras varubrevet direkt hem till din brevlåda. Om försändelsen är för stor för att lämnas i brevlådan kan du som kund välja om paketet ska levereras utanför dörr eller till närmsta Postnord-Ombud. Observera att leveransansvar upphör när försändelsen lämnats i brevlåda eller utanför dörr. Om du inte godkänner att försändelsen för lämnas utanför din dörr levereras detta till närmsta Postnord- ombud och en brevavisering lämnas i din brevlåda.

Postpaket
Leverans till utlämningsställe – Postnord (59 kr)
Försändelsen anländer till ditt närmsta Postnord-ombud, t.ex. en närliggande livsmedelsbutik. En SMS-avi skickas ut med information om var du kan hämta ditt paket. Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur.

Hempaket
Hemleverans – Postnord (99 kr)
Leverans sker till tomtgräns om du bor i villa samt fram till porten om du bor i lägenhet. Leverans sker helgfri vardag. Postnord kontaktar dig för att boka utkörning. På de flesta orter kan man välja antingen dag- eller kvällsleverans, men på vissa orter kan man endast få paketet levererat på dagen och andra endast på kvällen. För att kontrollera vad som gäller där du bor kontakta Postnord på 0771-33 33 10.

Jollyroom erbjuder fri frakt när kund beställt varor för 1000 kr eller mer. Jollyroom bjuder då på leveransen Postpaket till Ombud.

Transportansvar 

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Jollyroom ansvarar inte för varor som lämnats ut med PostNords tjänst FlexChange eller paket som lämnats ut utan kvittens där du som kund valt detta för leverans. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för att returen returneras korrekt utifrån våra returvillkor.

Transportskador

Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till Jollyrooms kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.
Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas snarast möjligt till Jollyroom.
Om en vara mot förmodan skulle vara felexpedierad, skadad eller felaktig åtar vi oss att kostnadsfritt avhjälpa felet.

Ej utlöst order

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på 299 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning nedan. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Leveransförsening  

Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt.

 

kontakt2.png