Kundservice

Köpvillkor

Följande köpvillkor gäller för försäljning av barn- och babyprodukter samt annan lös egendom (nedan kallade ”produkterna”) av Jollyroom AB, organisationsnummer 556815–7159, (nedan kallat ”Jollyroom” eller ”vi”), om inte annat särskilt överenskommits skriftligt mellan respektive kund (nedan kallad ”kunden” eller ”du”) och Jollyroom. Vid försäljning till konsument tillämpar Jollyroom de tvingande regler som följer av tillämplig lagstiftning. Jollyrooms nätbutik (www.jollyroom.se) kallas nedan ”Jollyroom.se”.

1. Allmänt

Jollyroom.se säljer barn- och babyprodukter via internet till privatpersoner i Sverige. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år samt ha en giltig svensk ID-handling för paketförsändelser. Om du är under 18 år behöver du ha fått samtycke till ditt inköp från din vårdnadshavare. Produkterna som vi säljer kan användas i Sverige och de har en svensk manual eller bruksanvisning när produkten så kräver det, antingen i fysisk eller digital form. Vi tillhandahåller dig en sådan manual eller bruksanvisning i samband med ditt köp.

2. Beställning

Beställning av produkter görs på vår hemsida www.jollyroom.se. Läs gärna vår hjälpguide Handla & Betala. Om du har frågor kring hur du beställer är du välkommen att ringa vår kundservice på 031-310 00 00 eller kontakta oss via vår kundserviceportal. Genomförd beställning innebär att du godkänner dessa köpvillkor och samtycker till att dina personuppgifter registreras i vårt kundregister. Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit. Vid eventuella felaktigheter i t.ex. angivande av pris, lagerdifferenser, leveranstid, produktinformation etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering får du självklart välja att avboka din order utan kostnad.

Rabattkoder kan endast användas per köp, de går ej att kombinera med varandra eller med andra kompensations- eller ersättningskoder.

Jollyroom levererar inte till Åland.

3. Beställning till företag/förskola/skola

Vi säljer endast till privatpersoner. Du kan handla till företag, förskola eller skola genom att beställa från Jollyroom som privatperson och sedan fakturera företaget, förskolan eller skolan. Vänligen undersök med ditt företag, förskola eller skola om det är möjligt innan du gör din beställning från Jollyroom. Det är inte möjligt för oss att ändra fakturauppgifter i efterhand och att utfärda fakturor med företagsnamn. Hela betalningsprocessen har överlämnats till Klarna. När du behöver en faktura för ditt köp kan du därför kontakta Klarna. Du kan även hitta din faktura i Klarna-appen eller få hjälp via följande länk: https://www.klarna.com/se/kundservice/jag-har-inte-fatt-min-faktura/

4. Betalning

I kassan kan du välja mellan betalningsalternativen faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning.

Alla betalningssätt hanteras av Klarna.

Jollyroom garanterar att de betalningsalternativ som erbjuds på Jollyroom.se är säkra. Jollyroom erbjuder en säker kortbetalning med VISA och MasterCard i samarbete med Klarna. Vid betalning med kort skickas du som kund vidare till en säker sida där du tryggt kan fylla i dina kortuppgifter och genomföra betalningen. Jollyroom hanterar aldrig dina kortuppgifter. Du som kund kan endast handla med kort utställda inom Norden.

Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms. Eventuell fraktkostnad tillkommer, beroende på vilket fraktalternativ du väljer vid din beställning. Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra priserna för våra produkter.

5. Integritetspolicy

Vi kan komma att behandla dina personuppgifter vid din användning av Jollyroom.se. Information om hur vi behandlar dina personuppgifter hittar du i vår Integritetspolicy.

6. Immateriella rättigheter

Allt innehåll på Jollyroom.se, såsom text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara, samt alla immateriella rättigheter relaterade därtill (såsom upphovsrätter, designrättigheter, mönsterrättigheter och varumärken), tillhör Jollyroom eller Jollyrooms leverantörer och är skyddat av svensk och internationell lag. Du förvärvar ingen äganderätt till sådant innehåll eller sådana immateriella rättigheter genom din användning av Jollyroom.se eller genom köp av produkter från Jollyroom.

7. Frakt och leverans

Hos Jollyroom får du fri frakt när du beställer varor för 1 000 kr eller mer – förutsatt att varorna skickas som varubrev alternativt postpaket till närmaste postkontor med Postnord.

När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som ska leverera din order inom utsatt tid. Jollyroom kan inte lämna någon leveransgaranti för varor som inte finns i lager när du gjorde din beställning eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt om transportören själv orsakar en försening.

Eftersom vi har flera lager kan din order komma att skickas i flera olika leveranser. Delar av din order kan alltså skickas från ett lager, och resterande delar från ett annat. Om din order skickas från olika lager försöker vi se till att alla varor levereras ungefär samtidigt.

När vi har skickat din order får du en leveransbekräftelse med ett kollinummer eller en spårningslänk till din e-postadress. Om ditt paket skickas med flera leveranser får du också flera leveransbekräftelser. Använd kollinumret eller spårningslänken för att spåra din leverans.

7.1 Leveranstid

Leveranstiden baseras på artiklarna i varukorgen, ditt postnummer samt det fraktsätt som valts. I kassan finner du en uppskattad leveranstid för just dina varor. Denna information finner du även i din orderbekräftelse när köpet har genomförts.

7.2 Leveranssätt

Leverans av beställda varor sker genom Postnord eller Budbee via de olika alternativen du ser nedan.
Jollyroom levererar inte till Åland.

Varubrev
Leverans hem till brevlådan – Postnord (49 kr)
Vid mindre försändelser på enstaka produkter, eller med en totalvikt som understiger 2 kg, levereras varubrevet direkt hem till din brevlåda. Om försändelsen är för stor för din brevlåda lämnas den utanför din dörr eller lämnas vid brevlådan i en påse. Du behöver inte vara hemma för att ta emot din leverans, utan den levereras utan kvittens.

Observera att leveransansvar upphör när försändelsen lämnats i brevlåda eller utanför dörr.

Vill du inte att dina varor ska levereras till dörren eller i en påse vid brevlådan bör du välja någon av våra andra erbjudna leveranssätt, exempelvis leverans till ett utlämningsställe eller hemleverans med kvittens.

Jollyroom erbjuder fri frakt med varubrev när du beställt varor för 1000 kr eller mer.

Postpaket
Leverans till utlämningsställe – Postnord (79 kr)
Försändelsen anländer till ditt närmsta Postnord-ombud, t.ex. en närliggande livsmedelsbutik. En SMS-avisering skickas ut med information om vart du kan hämta ditt paket. Paketet måste hämtas inom 7 dagar för att förhindra att det skickas i retur till oss.

Jollyroom erbjuder fri frakt med postpaket till utlämningsställe när du beställt varor för 1000 kr eller mer.

Hemleverans
Leverans till din ytterdörr – Postnord (129 kr)
Leverans sker fram till din ytterdörr på en helgfri vardag. Postnord kontaktar dig för att boka utkörning. På de flesta ställen kan du välja antingen dag- eller kvällsleverans, men på vissa ställen kan du bara välja ett av alternativen. För att kontrollera vad som gäller där du bor kontakta Postnord på 0771-33 33 10.

Leverans till din ytterdörr – Budbee (99 kr)
Leverans sker fram till din ytterdörr på vardagar mellan kl. 17-22. I Göteborg, Malmö och Stockholm sker leveranser även söndagar mellan kl. 16-22. En avi med en spårningslänk där du kan följa försändelsen skickas ut via mejl eller SMS.  Budbee hemleverans är endast valbart på vissa orter. Du kan se i kassan om Budbee levererar hem till dig. Om du inte är hemma kan du välja att Budbee lämnar din leverans utanför din ytterdörr.

Pallfrakt
Leverans till din tomt – Postnord (499 kr)
Leverans sker till din tomtgräns om du bor i villa samt fram till porten om du bor i lägenhet.
Beställningar som överstiger 31,5 kg eller som har en omkrets större än 300 cm kan inte levereras till Postnords utlämningsställe utan levereras hem till dig, mot en fraktkostnad på 499 kr. Postnord kontaktar dig för att boka tid för sådan leverans. På de flesta ställen kan du välja antingen dag- eller kvällsleverans, men på vissa ställen kan du bara välja ett av alternativen. För att kontrollera vad som gäller där du bor kontakta Postnord på 0771-33 33 10.

Showroom
Leverans till vårt showroom (29 kr)
Du hämtar själv ut din beställning från vårt showroom i Göteborg. En SMS-avisering skickas ut med information om när du kan hämta ditt paket. Paketet ska hämtas inom 7 dagar för att förhindra att det skickas i retur till oss. Möjlighet till leverans via showroom är endast valbart på vissa orter. Du kan se i kassan om leverans via showroom är möjligt vid beställning från ditt postnummer. För mer information om besöksadress och öppettider besök sidan för vårt showroom här

Expressfrakt
Leverans till utlämningsställe – Postnord (99 kr)
Södra Sverige, postnummer 10000-81999: Beställ innan kl. 13 på en vardag och få leverans nästkommande vardag. För boende på udda orter samt Gotland, sker leverans inom 2 vardagar.
Norra Sverige, postnummer 82000-99999: Beställ innan kl. 13 på en vardag och få leverans inom 2 vardagar.

7.3 Transportansvar

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Jollyroom ansvarar dock inte för varor som lämnats ut med PostNords tjänst FlexChange eller paket som lämnats ut utan kvittens där du som kund valt detta som leveranssätt.

Vid en eventuell retur till oss är det du som kund, som har ansvaret för att returen returneras korrekt utifrån våra returvillkor, och du är ansvarig för din köpta produkt (inklusive skador som orsakas produkten) fram till dess att du lämnat denna till transportören som ska returnera produkten till oss.

7.4 Transportskador

Om produkten är skadad när du tar emot produkten bör detta anmälas omgående till Jollyrooms kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas snarast möjligt till Jollyroom.

Om en vara mot förmodan skulle vara felexpedierad, skadad eller felaktig åtar vi oss att kostnadsfritt avhjälpa felet.

7.5 Ej utlöst order

Vi förbehåller oss rätten att debitera dig kostnaderna för den hantering som uppstår om du inte hämtat ut levererade produkter i tid (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på 299 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 7 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan behöver du först kontakta kundservice som hjälper dig med en retur av paketet.

7.6 Leveransförsening

Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt.

8. Ångerrätt, produktgaranti och öppet köp

8.1 Ångerrätt

När du handlar på Jollyroom har du 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Ångerfristen börjar löpa den dag du eller någon i ditt ställe mottar produkten.

Ångerrätten gäller inte för varor som tillverkats enligt dina anvisningar eller som på annat sätt anpassats efter dina önskemål eller på produkter som av hygienskäl inte kan återlämnas om dess försegling brutits. Du kan läsa mer om det här. Om en vara har plomberats eller förseglats på annat sätt får du inte bryta förseglingen om du vill utöva din ångerrätt.

Om du vill utöva din ångerrätt ska du följa instruktionerna som anges här. Om du inte vill använda ovan alternativ kan du använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram, du hittar den här.

Vid utövande av ångerrätten betalar du returfrakten. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum meddelande om utövande av ångerrätt lämnades till Jollyroom. Varan ska skickas väl emballerad i gott skick. Om varan inte returneras i godtagbart skick har Jollyroom rätt att göra ett värdeminskningsavdrag. Du kan läsa mer om det här.

Hygienprodukter
Ångerrätten omfattar inte produkter som inte kan säljas igen av hälso- eller hygienskäl. Detta omfattar till exempel bröstpumpar, maskiner för modersmjölkersättning, kosmetiska produkter, underkläder o.s.v. Detta gäller även produkter med begränsad hållbarhet som snabbt kan försämras eller bli för gamla, och produkter som klassas som färskvaror. Undantag ges vid retur av amningsbh, där man har provat produkten med amningsinlägg.

Produkter i försämrat skick
Om produkten har använts mer än vad som krävs för att du ska kunna fastställa dess egenskaper och funktioner, förbehåller vi oss rätten att göra ett skäligt prisavdrag motsvarande värdeminskningen som uppstått i samband med hanteringen. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Om produkten inte kan returneras i ett oförändrat skick behöver du omgående kontakta kundservice som bedömer om en retur kan göras.

8.2 365 dagars öppet köp vid obruten förpackning

När du handlar hos Jollyroom har du rätt att returnera en oöppnad produkt inom 365 dagar och få produktkostnaden återbetald.

Öppet köp gäller och ger dig alltså rätt att skicka tillbaka en vara upp till 365 dagar efter ditt köp, så länge produkten inte är skadad och ligger i oöppnad originalförpackning. Produkter utan förpackning kan också returneras inom 365 dagar så länge alla etiketter, klistermärken, o.s.v. är intakta och fortfarande sitter fast på produkten. Varan måste returneras i samma skick som du fått den och får inte ha använts.

Du är själv skyldig att betala kostnaden för returfrakten om du vill utnyttja din rätt till öppet köp.

8.3 Så returnerar du en vara

Nedan följer instruktioner om hur du returnerar din köpta produkt, för att din ångerrätt eller rätt till öppet köp ska gälla.

Budbee
Returnera en vara genom att följa dessa steg:

  1. Lägg tillbaka varan du vill returnera i dess originalförpackning. Försegla paketet noggrant.
  2. Boka en retur via Budbees app eller genom att kontakta oss. Du väljer själv vilken dag du vill att ditt paket ska hämtas upp. Budbee fäster en returetikett på paketet vid upphämtning. Det medföljer inte en returetikett i ditt paket.

Du får pengarna tillbaka senast 14 dagar efter att vi har mottagit paketet.

Postnord
Returnera en vara genom att följa dessa steg:

  1. Lägg tillbaka varan du vill returnera i dess originalförpackning. Försegla paketet noggrant.
  2. Fäst den medföljande returfraktsedeln ovanpå den gamla fraktsedeln. (I vissa leveranser medföljer ingen retursedel. Då behöver du först kontakta kundservice som skickar ut en retursedel till dig via mejl.)
  3. Lämna in paketet på ett PostNord-ombud eller boka upphämtning av paketet i PostNord-appen eller via PostNords hemsida. Spara kvittot som returbevis.

Du får pengarna tillbaka senast 14 dagar efter att vi har mottagit paketet.

8.4 Returavgift

Nedanstående returavgifter tas ut när du utnyttjar din ångerrätt eller rätt till öppet köp:

  • Kläder och skor - 49 kr.
  • Övrigt smått och mellanstort gods (paket med vikt under 20 kg) – 99 kr.
  • Skrymmande gods (paket med vikt över 20 kg) – 249 kr.
  • Övrigt gods (varor som levererats på pall) – 399 kr.

Om du vill returnera fler produkter, såsom kläder och en studsmatta (dvs. vara över 20 kg) så är det alltid den dyraste returavgiften som skall debiteras. 

Det är du som kund som har ansvaret för att dina returvaror lämnas in till vald transportör på ett korrekt sätt. Notera därför paketets kolli-ID när du skickar paketet från ditt ombud, och be om ett kvitto om du inte får ett.

Returfraktkostnaden dras av automatiskt från ditt återbetalningsbelopp. Om du ångrar ditt köp och önskar returnera hela din order ska du kontakta kundservice inom 14 dagar efter du eller någon i ditt ställe har mottagit din order och meddela att du önskar ångra ditt köp. Om du valde det billigaste fraktalternativet vid köpet får du även fraktkostnaden du betalade vid köptillfället återbetalad. Om du returnerar delar av din order, eller inte kontaktar oss förrän efter 14 dagar, återbetalas fraktkostnaden inte. Har du en obetald faktura för din order är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatum. Det gör du på Klarna.se eller genom att ringa 08-120 120 10.

Önskar du att neka ditt paket hos ombudet måste du kontakta vår kundservice innan detta görs för att inte bli debiterad avgiften för ej utlöst order.

Om produkten är skadad, om du inte har fått din retursedel eller om du har några andra frågor, kan du alltid kontakta oss via vår kundserviceportal.

8.5 Så byter du en vara

Om du önskar byta din vara till en annan storlek, färg eller modell ska du returnera varan enligt instruktionerna ovan och lägga en ny beställning på den vara du önskar. När vi har hanterat din retur får du pengarna tillbaka minus returfrakt. Se ovan för returvillkor och priser på returfrakt.

Om du vid köptillfället har använt en rabattkod, mängdrabatt eller liknande, måste du kontakta kundservice för att få ersättning så att du kan beställa på nytt.

9. Reklamation

När du handlar hos Jollyroom har du 1 års garanti på alla produkter, och 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. För varor med digitala delar är reklamationstiden tre år eller den längre tid som avtalet löper.

Produktgarantin omfattar endast tillverkningsfel som fanns när du fick produkten. Ursprungliga fel måste kunna uppvisas för och bekräftas av Jollyroom, för att produktgarantin ska gälla. Produktgarantin innebär att du, beroende på situationen, kan erbjudas en kostnadsfri reparation, ny produkt eller reducering av originalpriset. Produktgarantin gäller inte om vi inte kan hitta felet hos produkten, eller om du själv har orsakat skadorna.

Om du vill göra en reklamation och/eller göra produktgarantin gällande, vänligen kontakta vår kundservice via vår kundserviceportal. Vi kommer att be dig att skicka en beskrivning av produktens fel och bildmaterial som tydligt bevisar felet, så att vi kan hjälpa dig vidare i processen. Eventuell återbetalning kommer att ske så snart som möjligt efter att vi har mottagit och registrerat den defekta produkten på vårt lager.

Jollyroom betalar givetvis kostnaden för returfrakten om du gör produktgarantin eller reklamationsrätten gällande.

10. Rabattkoder och villkor vid kampanjer

10.1 Rabattkoder

Vill du använda en rabatt- eller kompensationskod vid en beställning hos oss ska du göra följande:

  1. Lägg dina produkter i varukorgen och gå till kassan.
  2. Under produkterna i kassan, klickar du på ”Klicka här för att ange rabattkod”. 
  3. Skriv in rabattkoden i rutan och klicka på “Använd”.
  4. Du kommer nu att kunna se den avdragna summan vid totalbeloppet.

OBS! Om koden inte funkar, dubbelkolla stavningen och att du har använt stora och små bokstäver på ett korrekt sätt.

Kompensations- och ersättningskoder från kundtjänst gäller endast för ett köptillfälle. Koden måste anges i kassan innan du betalar för att vara giltigt och kan inte registreras i efterhand.

Det går bara att använda en rabattkod per köp, eftersom rabattkoder inte går att kombinera (oavsett om det är kampanjkoder, kompensationskoder eller ersättningskoder). Det totala värdet på produkterna måste vara högre än rabattkodens värde för att köpet ska kunna genomföras.

Varje rabattkod har en giltighetstid, och det finns varken möjlighet att förlänga giltighetstiden eller att aktivera en rabattkod efter att giltighetstiden har löpt ut.

Om du returnerar en produkt där du har använt en kod från kundtjänst vid köptillfället, ska du kontakta oss för att få en ny ersättningskod. Värdet på koder kan inte återbetalas kontant. Vid produkter köpt med kampanjkod, ersätts koden inte vid retur, utan du får återbetalning på det du har betalat vid köptillfället. Vid byte av en produkt mot en annan från samma kampanj, ska du kontakta kundservice.

10.2 Mängdrabatt

I en mängdrabatt, till exempel 3 för 2, får du värdet av den billigaste varan avdraget i kassan. Detta värde dras från det totala orderbeloppet på de varor som berörs av mängdrabatten.

Vid retur av en produkt som berörs av en mängdrabatt upphör rabattvillkoren. Återbetalningen för den returnerade produkten utgörs av produktens rabatterade pris, det vill säga originalpriset på produkten minus en tredjedel av priset på den billigaste produkten i din order. Uträkningen för din order och produktens rabatterade pris står på din faktura.

Exempelvis: Om du har beställt en produkt för 100 kr, en produkt för 80 kr och en produkt för 60 kr får du tillbaka 80, 60 respektive 40 kr beroende på vilken produkt du vill returnera.

Om ni önskar byta storlek på en av produkterna i din order ber vi er att kontakta vår kundtjänst via vår kundserviceportal så hjälper vi er med detta.

11. Prisgaranti

Handla med prisgaranti och ha råd med mer roligt med familjen! Vi arbetar aktivt för att du ska kunna handla till låga priser på Jollyroom. Om du hittar en produkt billigare i en annan butik, eller på vår egen hemsida, matchar vi priset på nedanstående villkor. Så här går du till väga för att nyttja prisgarantin.

11.1 Prisgaranti mot konkurrenter:

  • Prisgarantin gäller för produkter i alla fysiska butiker och onlinebutiker registrerade i Sverige.
  • Du kan ansöka om prisgaranti innan du har lagt din beställning eller upp till 7 dagar efter att du har genomfört ditt köp.
  • Priset på produkten du jämför mot måste vara giltigt dagen du skickar in ansökningen eller inom 7 dagar efter datumet då du har genomfört ditt köp.
  • Vissa varumärken och produkter säljs exklusivt hos Jollyroom – se nästa punkt för prisgaranti på vår egen hemsida.

11.2 Prisgaranti mot Jollyroom.se:

  • Prisgarantin gäller även på Jollyrooms hemsida, vi betalar gärna mellanskillnaden om vi har sänkt priset på produkten efter att du har genomfört ditt köp.
  • Prisgarantin är giltig om priset på ditt köp sänks på vår hemsida upp till 7 dagar från den dag du gjorde beställningen.

11.3 Krav på prisgaranti

Innan du ansöker om prisgaranti ber vi dig kontrollera så att produkten, priset och butiken uppfyller följande krav:

  • Priset (inklusive frakt, avgifter, moms och dylikt) ska vara lägre i den andra butiken än hos oss.
  • Vår produkt ska vara exakt likadan (märke, typ, modellår och specifikationer) som produkten i den butik du jämför med.
  • Produkten ska vara i lager hos butiken du jämför med. De måste kunna leverera produkten omedelbart när Jollyroom kontrollerar informationen.
  • Produkten ska vara ny och får inte ha använts som utställningsexemplar eller liknande.
  • Prisgarantin gäller inte vid konkursförsäljning, stängningar eller andra fall där du inte erbjuds garanti eller reklamationsrätt efter ditt köp.
  • Prisgarantin gäller inte med personliga rabatter som man exempelvis får genom att vara medlem i en klubb eller grupp alternativt genom att agera på ett speciellt sätt på Facebook eller andra medier.
  • Prisgarantin gäller endast vid inköp av produkter för privat bruk, inte för återförsäljning. Jollyroom förbehåller sig rätten att begränsa prisgarantin till ett exemplar av varje produkt per kund.

11.4 Så får du prisgaranti

Kontakta vår kundservice via vår kundserviceportal för att vi ska behandla din ansökan om prisgaranti. Innan du skickar meddelandet ber vi dig dubbelkolla så att alla krav är uppfyllda och att bifoga dokumentationen som ombeds nedan.

Dokumentation från relevanta onlinebutiker (även Jollyroom.se):

  • Skärmdump som visar datum, produkt och pris.
  • Direktlänk till produkten från butiken där du har hittat den till ett billigare pris.
  • Beräkning av det totala priset (inklusive fraktkostnader, moms, avgifter med mera) som visar på att produkten totalt sett är billigare i butiken än hos oss.

Dokumentation från fysisk butik:

  • Kopia av annons, tidskrift eller liknande som visar produktens pris och giltighet.
  • Butikens kontaktuppgifter så att vi kan bekräfta din information.

Mellanskillnaden för produkten betalas till ditt konto inom 14 dagar från det att vi har mottagit och godkänt fallet för prisgaranti.

12. Förlossningsgaranti

Jollyroom har förlossningsgaranti på alla produkter. Garantin gäller upp till 4 veckor efter förlossningsdatum. Garantin innebär att du har rätt att returnera produkterna om graviditeten eller förlossningen inte skulle gå bra. Vid tillämpande av förlossningsgarantin skall produkterna vara oanvända och du skall kunna visa ett läkarintyg.

13. Force majeure

Om vårt fullgörande av våra åtaganden enligt dessa villkor eller ingångna avtal väsentligen försvåras eller förhindras på grund av omständigheter som vi inte kan råda över och som vi inte skäligen kan ha förutsett, ska detta befria oss från fullgörande av våra förpliktelser, samt skadestånd och andra påföljder (s.k. force majeure). Sådana oförutsebara händelser kan vara krig, naturkatastrofer, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, samt andra fördyrande omständigheter och händelser utanför vår kontroll.

14. Övriga villkor

Jollyroom har rätt att använda underleverantörer för fullgörande av våra förpliktelser enligt dessa köpvillkor.

Om kompetent domstol, myndighet eller skiljenämnd skulle finna att någon bestämmelse i dessa köpvillkor är ogiltig eller icke-verkställbar, ska bestämmelsen i fråga och alla övriga bestämmelser vara gällande och verkställbara i den utsträckning som tillämplig lag tillåter.

Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra ändringar i dessa villkor.

15. Gällande lag och tvist

Dessa köpvillkor ska tolkas och tillämpas i enlighet med svensk rätt, dock med undantag för sådana internationellt privaträttsliga bestämmelser som medför tillämpning av rätten i någon annan jurisdiktion.

Klagomål eller synpunkter avseende Jollyrooms tjänster eller produkter bör meddelas till vår kundserviceportal alternativt telefon 031-310 00 00.

Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt ärende är du välkommen att vända dig till din lokala konsumentvägledare eller Allmänna reklamationsnämnden (ARN) via https://www.arn.se/konsument/, +46 85 08 860 00 eller arn@arn.se. Vi följer alltid ARN:s rekommendationer.

Om du har klagomål eller problem med Jollyrooms tjänster eller produkter, och du inte kan lösa klagomålet eller problemet direkt med Jollyroom, kan du även skicka ditt klagomål till EU:s plattform för onlinetvistlösning (”ODR-plattformen”). ODR-plattformen erbjuder konsumenter inom EU en möjlighet att försöka lösa tvister om klagomål gällande produkter köpta online, utan att involvera en domstol. Genom att använda ODR-plattformen kan du som konsument hitta ett organ eller forum för dina klagomål. Du hittar plattformen här.

16. Kontakt

Besöksadress:
Sörredsvägen 111
417 29 Göteborg
Sverige

Utdelningsadress:
Jollyroom AB
Box 125
423 21 Torslanda
Sverige

Kundservice
Telefon: 031-310 00 00
Kundserviceportalen

 

kontakt2.png

Skriv ut eller ladda ner villkor