Kundservice

Köpvillkor

Följande köpvillkor gäller för försäljning av barn- och babyprodukter och annan lös egendom (nedan kallade produkterna) av Jollyroom AB, organisationsnummer 556815–7159, (nedan kallat Jollyroom), om inte annat särskilt överenskommits skriftligt mellan respektive kund (nedan kallad kunden) och Jollyroom. Vid försäljning till konsument tillämpar Jollyroom de tvingande regler som följer av tillämplig lagstiftning. Jollyrooms nätbutik (www.jollyroom.se) kallas nedan Jollyroom.se.

Allmänt

Jollyroom.se säljer barn- och babyprodukter via internet till privatpersoner i Sverige. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år samt ha en giltig svensk ID-handling för paketförsändelser. Om du är under 18 år behöver du ha fått samtycke till ditt inköp från din vårdnadshavare. Produkterna som vi säljer kan användas i Sverige och de har en svensk manual eller bruksanvisning när produkten så kräver det, antingen i fysisk eller digital form.

Beställning

Beställning görs på vår hemsida www.jollyroom.se. Läs gärna vår hjälpguide Handla & Betala. Om du har frågor kring hur du beställer är du välkommen att ringa kundservice på 031-310 00 00 eller skicka ett mejl här. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att dina personuppgifter registreras i vårt kundregister. Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit. Vid eventuella felaktigheter i t.ex. angivande av pris, lagerdifferenser, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering får du självklart välja att avboka din order utan kostnad.
Rabattkoder kan endast användas enskilt, ej i kombination med varandra.

Jollyroom levererar inte till Åland.

Betalning

I kassan kan du välja mellan betalsätten faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning.
Alla betalningssätt hanteras av Klarna.
Jollyroom garanterar att de betalningsalternativ som erbjuds på Jollyroom.se är säkra. Jollyroom erbjuder en säker kortbetalning med VISA och MasterCard i samarbete med Klarna. Vid betalning med kort skickas kunden vidare till en säker sida där kunden tryggt kan fylla i sina kortuppgifter och genomföra betalningen. Jollyroom hanterar aldrig kundens kortuppgifter. Kunden kan endast handla med kort utställda inom Norden.

Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms. Eventuell fraktkostnad tillkommer, beroende på vilket fraktalternativ du väljer vid beställning.

Integritetspolicy

1. Allmänt

Denna policy avser integritet och beskriver hur Jollyroom AB, org. nr 556815-7159, Tagenevägen 58, 425 37 Hisings Kärra, e-post:dataskydd@jollyroom.se, samlar in, lämnar ut och lagrar dina personuppgifter.
Integritetspolicyn gäller när Jollyroom tillhandahåller tjänster och produkter såsom t.ex. när du handlar hos oss på Jollyroom, har kontakt med vår kundservice, besöker våra webbplatser eller skapar ett Jollyroomkonto. 

Med integritetspolicyn vill vi att du skall kunna känna dig trygg när du lämnar dina personuppgifter till oss samt visa hur vi säkerställer att dina personuppgifter behandlas i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning.

2. Personuppgiftsansvarig

Jollyroom är personuppgiftsansvarig för att Jollyrooms behandling av dina personuppgifter sker i enlighet med tillämplig lagstiftning. 

Jollyroom AB
Tagenevägen 58
425 37 Hisings Kärra
Sverige

Tel.: +46 (0)31-310 00 00 
E-post: dataskydd@jollyroom.se

3. När behandlar vi personuppgifter?

När du besöker vår webbsida, handlar hos oss, prenumererar på nyhetsbrevet, skapar ett Jollyroomkonto eller kontaktar vår kundservice behöver vi samla in och behandla dina personuppgifter. Vi samlar in denna information för att kunna erbjuda den service och funktionalitet som förväntas och för att kunna fullgöra vår del av t.ex. ett köpeavtal. 

4. Vilka personuppgifter behandlar vi? 

Vår datapolicy innebär att vi sparar och hanterar så lite av dina uppgifter som möjligt. Det betyder att vi bara använder de uppgifter som är nödvändiga för att bearbeta din beställning och upprätthålla kommunikationen med dig.

Personuppgifter vi samlar in för dig som är kund är följande:
•    Namn
•    Adress (leverans- och räkningsadress)
•    E-postadress
•    Telefonnummer
•    Kundnummer
•    Köphistorik 
•    IP-adress och information om användning av webbplatsen
•    Personuppgifter som du anger vid kontakt med Jollyroom, t.ex. med kundservice eller via Mina sidor 

För att kunna bearbeta din beställning fullständigt överlämnar vi dina uppgifter till våra samarbetspartner, t.ex. PostNord och Klarna. Vi samlar även in dina adressuppgifter från tredje parts tjänster för adressuppdateringar.

När du besöker vår hemsida sparar vi följande uppgifter av administrativa och tekniska skäl: typ och version av använd webbläsare, datum och tid för besöket och din IP-adress. Dessa uppgifter blir anonymiserade och används för vår statistik och för att vi ska kunna förbättra vår internet- och onlinetjänst. De anonymiserade uppgifterna separeras från dina personliga uppgifter, sparas i ett säkert system och kan inte kopplas till en specifik person. Detta innebär att dina personliga uppgifter alltid förblir skyddade.

5. Sammanställning av personuppgiftshantering:

5.1. Hantera beställning inklusive notiser och efterföljande support
Exempel: För att leverera, erbjuda betal- och lev.- alternativ, hantera reklamations- och garantiärenden, besvara frågor
Rättslig grund: Fullgörande av avtal om köp
Lagringstid: 3 år efter genomfört köp
Typ av personuppgifter:
•    Namn, adress, e post, telefonnummer
•    Orderinformation
•    Leveransinformation
•    Betalinformation
•    Andra personuppgifter som lämnas vid kontakt med oss

5.2. Fullföljande av lagkrav
Exempel: Garantiåtaganden, konsumentlagstiftning, produktsäkerhet, bokföring
Rättslig grund: Fullgörande av rättslig förpliktelse
Lagringstid: Så länge som tillämplig lag kräver, t.ex. 7 år enligt bokföringslagen
Typ av personuppgifter:
•    Namn, adress, e post, telefonnummer
•    Orderinformation
•    Leveransinformation
•    Betalinformation

5.3. Registrering och hantering av konto
Exempel: Ge behörighet till inloggning på ”Mina sidor”, ge tillgång till orderhistorik, upprätthålla relevans i kontaktuppgifter, erbjuda sparade favoriter
Rättslig grund: Fullgörande av avtal om köp
Lagringstid: Så länge du har ett Jollyroomkonto
Typ av personuppgifter:
•    Namn, adress, e post, telefonnummer
•    Orderinformation
•    Leveransinformation
•    Användning av webbplats
•    Andra personuppgifter som lämnas vid kontakt med oss

5.4. Marknadsföring av produkter och tjänster
Exempel: Skicka relevanta erbjudanden via e post eller SMS på liknande produkter och tjänster, visa produktrekommendationer, genomföra kampanjer och events mot visst kundsegment
Rättslig grund: Fullgörande av avtal om köp och samtycke
Lagringstid: 12 månader efter genomfört köp eller tills samtycket återkallas
Typ av personuppgifter:
•    Namn, adress, e post, telefonnummer
•    Orderinformation
•    Leveransinformation
•    Användning av webbplats
•    Andra personuppgifter som lämnas vid kontakt med oss

5.5. Utveckling av företagets tjänster och produkter, och analyser av kundkollektivet i stort
Exempel: Analyser av användarupplevelse, analyser av sortiment
Rättslig grund: Berättigat intresse
Lagringstid: 3 år efter genomfört köp 
Typ av personuppgifter:
•    Namn, adress, e post, telefonnummer
•    Orderinformation
•    Leveransinformation
•    Betalinformation
•    Användning av webbplats

5.6. Förhindrande av missbruk av tjänst och stävjande av brott 
Exempel: Förhindra bedrägerier, förhindra olovlig åtkomst till konton
Rättslig grund: Fullgörande av rättslig förpliktelse alt. berättigat intresse 
Lagringstid: Så länge som tillämplig lag kräver
Typ av personuppgifter:
•    Namn, adress, e post, telefonnummer
•    Orderinformation
•    Leveransinformation
•    Betalinformation

6. Hur länge sparas personuppgifterna?

Jollyroom sparar endast personuppgifterna så länge det är berättigat av ändamålet. Hur lång tid detta är kan variera beroende på typ av personuppgift och ändamål. Se punkt 7 för mer detaljer.

7. Hur skyddas personuppgifterna?

Jollyroom har vidtagit alla nödvändiga säkerhetsåtgärder för att skydda dina personuppgifter och du kan känna dig helt trygg när du lämnar personuppgifter till oss. Vi hindrar otillbörlig åtkomst, spridning och förändring, bl.a. genom att spara personuppgifter i databaser som är skyddade genom behörighetsstyrning och brandvägg. Vid kommunikation kring dina personuppgifter till partners finns alltid personuppgiftbiträdesavtal i grunden och kommunikationen är krypterad.

8. Lämnas personuppgifterna ut till någon?

Jollyroom lämnar bara ut dina personuppgifter till nödvändiga samarbetspartners eller koncernbolag med personuppgiftsbiträdesavtal. Exempel på samarbetspartners är bolag som utför tjänster för Jollyrooms räkning inom t.ex. leverans, betalning och kommunikation. Dessa samarbetspartners hanterar endast dina personuppgifter i syfte att se till att vi fullföljer våra åtaganden enligt rättslig förpliktelse, fullgörande av avtal om köp eller samtycke.

Jollyroom kan också komma att lämna ut dina personuppgifter om det följer av lagkrav eller krav från myndighet, om det handlar om att säkerställa Jollyrooms rättsliga intressen eller för att upptäcka eller förebygga bedrägerier eller andra säkerhetsfrågor.

Om någon av Jollyrooms leverantörer eller samarbetspartners befinner sig utanför EU/EES kan Jollyroom komma att överföra dina personuppgifter dit. Om personuppgifter överförs till något land utanför EU/EES, kommer Jollyroom att vidta de åtgärder som krävs för att överföra personuppgifter till länder utanför EU/EES på ett lagligt sätt.

Saknas tillstånd för att sälja dina personuppgifter till tredje part kommer så inte att ske.

9. Vilka rättigheter har du?

Du kan alltid kontakta oss om du vill bli informerad om vilka personuppgifter vi sparar om dig, eller om du vill korrigera felaktigheter eller radera dessa uppgifter. Vi kommer även på din begäran eller på eget initiativ att rätta, avidentifiera, radera eller komplettera uppgifter som upptäcks vara felaktiga eller ofullständiga.

Du har även rätt att begära följande:

Tillgång till dina personuppgifter:

Det innebär att du har rätt att begära ett registerutdrag över den behandling som vi genomför avseende dina personuppgifter. Du har även rätt att få en kopia av de personuppgifter som behandlas. Du har rätt att genom en skriftligt undertecknad ansökan erhålla ett registerutdrag från Jollyroom om vilka personuppgifter som finns registrerade om dig, ändamålen med behandlingen och till vilka mottagare uppgifterna har lämnats eller ska lämnas ut. Du har även rätt att i registerutdraget få information om var uppgifterna har hämtats ifrån om personuppgifterna inte har samlats in från dig, förekomsten av automatiserat beslutsfattande (inklusive profilering) samt den förutsedda period under vilken uppgifterna kommer att lagras eller kriterierna som används för att fastställa denna period. Du har vidare rätt att i registerutdraget få information om dina övriga rättigheter som anges i denna punkt.

Rättelse av dina personuppgifter:

På din begäran kommer vi att så snabbt som möjligt rätta de felaktiga eller ofullständiga uppgifter vi behandlar om dig.
Radering av dina personuppgifter:

På din begäran tar vi bort de personuppgifter vi behandlar om dig om de ej behövs längre för de ändamål de samlades in för. Om det finns lagkrav på behandlingen av dina personuppgifter kommer vi avsluta behandlingen av uppgifterna för andra ändamål än att följa lagstiftningen, exempelvis bokförings- och skattelagstiftningen.

Begränsning av behandling av dina personuppgifter:

På din begäran begränsar vi vår behandling av dina personuppgifter till vissa avgränsade ändamål.
Du har rätt till dataportabilitet, det innebär att under vissa förutsättningar har du rätt att få ut och överföra dina personuppgifter i ett strukturerat och allmänt format till en annan personuppgiftsansvarig.

Du har rätt att invända mot personuppgiftsbehandlingen som utförs med intresseavvägning som ändamål. Vid invändning mot sådan behandling kommer vi enbart fortsätta att behandla de personuppgifter om det finns berättigade skäl till behandlingen som väger tyngre än dina intressen.

Vid behandling för direkt marknadsföring har du alltid rätt att invända mot sådan behandling genom att skicka ett mejl till dataskydd@jollyroom.se. När vi mottagit din invändning kommer vi att upphöra att behandla dina personuppgifter för sådant marknadsföringsändamål. Det finns också alltid möjlighet att tacka nej till fortsatt marknadsföring i alla våra utskick.
Du har även rätt att inge eventuella klagomål angående behandlingen av dina personuppgifter till Datainspektionen.

10. Cookies 

Jollyroom använder cookies på webbplatserna, mer information hittar du i vår cookiepolicy.

11. Ändringar i integritetspolicyn

Vi förbehåller oss rätten till att ändra våra dataskyddsförklaringar ifall det skulle bli nödvändigt p.g.a. ny teknologi. Var god säkerställ att du har den mest aktuella versionen. Ifall vi ändrar grundläggande paragrafer i denna dataskyddsförklaring kommer vi att gå ut med information om detta på vår hemsida.

12. Kontaktuppgifter

Alla intresserade och besökare på vår hemsida når oss med frågor om dataskydd på följande adress:

Jollyroom AB
Tagenevägen 58
425 37 Hisings Kärra
Sverige

Tel.: +46 (0)31-310 00 00
E-post: dataskydd@jollyroom.se

Copyright

Allt innehåll på den här webbplatsen, såsom text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara, tillhör Jollyroom.se eller våra leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.

Frakt och leverans

Leveranstiden är normalt 2–4 arbetsdagar, räknat från dagen efter du la din beställning, förutsatt att vi har varan i lager. När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid. Jollyroom kan inte lämna någon leveransgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt om transportören själv orsakar en försening.

Eftersom vi har flera lager kan din order komma att skickas i flera leveranser. Delar av din order kan alltså skickas från ett lager, och resterande delar från ett annat. Om din order skickas från olika lager försöker vi se till att alla varor levereras ungefär samtidigt. När vi har skickat din order får du en leveransbekräftelse med kollinummer till din e-postadress. Om ditt paket skickas med flera leveranser får du också flera leveransbekräftelser. Kollinumret kan du använda för att spåra din leverans hos Postnord.

Leveranstid

Vår leveranstid är normalt 2–4 arbetsdagar från att du har lagt din beställning, räknat från dagen efter du la din beställning, förutsatt att vi har varan i lager.

Leveranssätt

Leverans av beställda varor sker med Postnord.

Postpaket
Leverans till utlämningsställe – Postnord (49 kr)
Försändelsen anländer till ditt närmsta Postnord-ombud, t.ex. en närliggande livsmedelsbutik. En SMS-avi skickas ut med information om var du kan hämta ditt paket. Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur.

Hempaket
Hemleverans – Postnord (129 kr)
Leverans sker till tomtgräns om du bor i villa samt fram till porten om du bor i lägenhet. Leverans sker helgfri vardag. Postnord kontaktar dig för att boka utkörning. På de flesta orter kan man välja antingen dag- eller kvällsleverans, men på vissa orter kan man endast få paketet levererat på dagen och andra endast på kvällen. För att kontrollera vad som gäller där du bor kontakta Postnord på 0771-33 33 10.

Jollyroom erbjuder fri frakt när kunden lägger en beställning på 1000 kr eller mer. Jollyroom bjuder på det billigaste fraktalternativet.

Transportansvar 

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.

Transportskador

Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till Jollyrooms kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.
Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas snarast möjligt till Jollyroom.
Om en vara mot förmodan skulle vara felexpedierad, skadad eller felaktig åtar vi oss att kostnadsfritt avhjälpa felet.

Ej utlöst order

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på 299 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning nedan. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Leveransförsening

Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt. Om vi får kännedom om leveransförseningar av din order kontaktar vi dig omgående via e-post eller telefon.

Ångerrätt och retur

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan.
Om varan inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning. Ångerrätten gäller inte för produkter med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl exempelvis bröstpumpar, vällingmaskiner, nedre delar av underkläder (trosor, baddräkter, badblöjor osv) och produkter med begränsat hållbarhetsdatum eller som klassas som färskvara. Ångerrätt gäller inte på demo-ex och butik-ex.

Observera att det räcker att du meddelar oss att du vill utnyttja din ångerrätt inom 14 dagar, du behöver alltså inte ha skickat tillbaka varan inom 14 dagar för att ångerrätten skall vara giltig.

Om du vill byta en produkt returnerar du produkten du vill byta, du får då pengar tillbaka och lägger en ny order.

365 dagars öppet köp – vid obruten förpackning 

Som kund hos Jollyroom.se har du 365 dagars öppet köp på produkter som du inte brutit förpackningen på. Förpackningen får inte vara skadad eller förstörd på något sätt. Om produkten inte har en särskild förpackning utan levererades lös i ett paket skall samtliga märken, klisterlappar, etiketter etc. sitta kvar på produkten. Produkten skall returneras i helt oförändrat skick och får inte vara använd.

Så här gör du en retur

1. Kontakta vår kundtjänst via vårt kontaktformulär, mail eller på telefon och anmäl din retur. Du får sedan en förbetald fraktsedel som du använder för att returnera dina produkter. Du kan som alternativ fylla i Konsumentverkets standardformulär för att utöva din ångerrätt. Standardformuläret kan du ladda ner här. Var noga med att uppgifterna är korrekta och tydliga.

2. Förpacka varan ordentligt, använd den ursprungliga produktförpackningen samt ett skyddande transportemballage, likvärdigt det som varan levererades i till dig.

3. Returnera varan till Jollyroom med hjälp av den returfraktsedel ni fått skickad till er.

När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund för returfrakten. Vi har fri returfrakt på kläder och skor. På övriga produkter är returfrakten 79 kr. Returfrakten justeras i samband med återbetalningen av dina pengar.

Återbetalning görs så snart som möjligt och senast inom 14 dagar från det att vi mottagit och registrerat din retur på vårt lager. Har du en obetald faktura för din order är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatum. Det gör du på Klarna.se eller genom att ringa 08-120 120 10.

Vi rekommenderar er att alltid kontakta oss innan varan sänds i retur, oavsett anledning för returen.

Reklamation

Jollyroom säljer alla produkter med 1 års garanti. För kunder i Sverige gäller 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Produktgarantin täcker endast ursprungliga fabrikationsfel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Fabrikationsfel skall konstateras av Jollyroom, varpå kunden erhåller fri reparation alternativt en ny produkt eller pengarna åter. Detta förutsätter att alla skötselråd följts och att normal aktsamhet iakttagits.

Vid ett reklamationsärende skall du kontakta vår kundservice som vidare hjälper dig med processen. Du kommer då bli ombedd att tillhandahålla bildbevis via mail på felaktigheten/den defekt hos varan där felet tydligt framgår. Eventuell återbetalning görs så snart som möjligt och senast inom 14 dagar från det att vi mottagit den defekta varan på vårt lager.

Prisgaranti

Handla för de lägsta priserna på nätet och ha råd med mer roligt med familjen! Vi försöker att alltid sätta marknadens lägsta priser, men om du hittar en produkt billigare i en annan butik matchar vi givetvis deras pris.

  • Prisgarantin gäller för produkter i alla fysiska butiker och onlinebutiker registrerade i Sverige. Vissa varumärken och produkter säljs exklusivt hos Jollyroom – prisgarantin gäller för de produkter som även säljs hos andra butiker.
  • Du kan ansöka om prisgaranti innan du har lagt din beställning eller upp till 7 dagar efter att du har genomfört ditt köp.
  • Du kan dessutom glädjas åt att prisgarantin gäller även hos oss! Om priset ändras på vår hemsida inom 7 dagar efter att du har genomfört ditt köp återbetalar vi mellanskillnaden.
  • Vi återbetalar mellanskillnaden inom 14 dagar efter att vi har mottagit och godkänt din ansökan om prisgaranti.
  • Om du ännu inte har köpt produkten får du en rabattkod som motsvarar prisskillnaden. Du kan lösa in rabattkoden när du köper produkten.

Krav på prisgaranti

Innan du ansöker om prisgaranti ber vi dig kontrollera så att produkten, priset och butiken uppfyller följande krav:

  • Priset (inklusive frakt, avgifter, moms och dylikt) ska vara lägre i den andra butiken än hos oss.
  • Vår produkt ska vara exakt likadan (märke, typ, modellår och specifikationer) som produkten i den butik du jämför med.
  • Produkten ska vara i lager hos butiken du jämför med. De måste kunna leverera produkten omedelbart när Jollyroom kontrollerar informationen.
  • Produkten ska vara ny och får inte ha använts som utställningsexemplar eller liknande.
  • Butiken du jämför Jollyroom.se med ska vara en registrerad återförsäljare hos den svenska importören/tillverkaren av produkten, dessutom ska företaget vara svenskregistrerat med svenskt telefonnummer och ha normala öppettider. Prisgarantin omfattar inte privatpersoner.
  • Prisgarantin gäller inte vid konkursförsäljning, stängningar eller andra fall där du inte erbjuds garanti eller reklamationsrätt efter ditt köp.
  • Prisgarantin gäller inte med personliga rabatter som man exempelvis får genom att vara medlem i en klubb eller grupp alternativt genom att agera på ett speciellt sätt på Facebook eller andra medier.
  • Prisgarantin gäller endast vid inköp av produkter för privat bruk, inte för återförsäljning. Jollyroom förbehåller sig rätten att begränsa prisgarantin till ett exemplar av varje produkt per kund.

Så får du prisgaranti

Kontakta vår kundtjänst via kontaktformuläret för att vi ska behandla din ansökan om prisgaranti. Innan du skickar meddelandet ber vi dig dubbelkolla så att alla krav är uppfyllda och att bifoga dokumentationen som ombeds nedan.

Dokumentation från onlinebutik:

  • Direktlänk till produkten från butiken där du har hittat den till ett billigare pris.
  • Beräkning av det totala priset (inklusive fraktkostnader, moms, avgifter med mera) som visar på att produkten totalt sett är billigare i butiken än hos oss.

Dokumentation från fysisk butik:

  • Kopia av annons, tidskrift eller liknande som visar produktens pris och giltighet.
  • Butikens kontaktuppgifter så att vi kan bekräfta din information.

Förlossningsgaranti

Jollyroom har förlossningsgaranti på alla produkter. Garantin gäller upp till 4 veckor efter förlossningsdatum. Garantin innebär att du har rätt att returnera produkterna om graviditeten eller förlossningen inte skulle gå bra. Vid tillämpande av förlossningsgarantin skall produkterna vara oanvända och du skall kunna visa ett läkarintyg.

Force Majeure

Händelser som krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilka ej kunnat förutses, ska hänföras till force majeure. Detta innebär att Jollyroom befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Tvist

Klagomål eller synpunkter avseende Jollyrooms tjänster eller produkter bör meddelas till vår kundservice via e-post alternativt telefon 031-310 00 00. Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt ärende är du välkommen att vända dig till din lokala konsumentvägledare eller Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Vi följer alltid ARN:s rekommendationer.

Kontakt

Jollyroom AB
Tagenevägen 58
425 37 Hisings Kärra
Sverige

Kundservice

Telefon: 031-310 00 00
E-post: kundservice@jollyroom.se
Kontaktformulär