• Kundtjänst

    Välkommen till vår kundtjänst. Vi hjälper dig att få svar på dina frågor. Nedanför kan du klicka dig vidare och läsa våra vanligaste frågor, hur du handlar, hur våra snabba
    leveranser fungerar, vad som gäller för garantin, köpvillkor och uthämtning av paket. 

     

    Vanliga frågor

    Var är mitt paket?
    Så fort ditt paket skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse från oss. I den hittar du en PDF-fil där du kan se ditt kollinummer som du sedan kan spåra på följande länk:

    https://tracking.postnord.com/se/

    Observera att du, om du har beställt mer än en sak, kan få flera leveransbekräftelser och flera kollinummer i varje leveransbekräftelse.
    Om mejlet med leveransbekräftelsen är döpt till t.ex. "Leveransbekräftelse 1 av 2 från jollyroom.se" betyder detta att du kommer att få ytterligare en bekräftelse.
    Om ditt paket inte fått en scanning hos Postnord på minst 7 dagar, eller om varan felsorterats kan du kontakta vår kundservice för vidare hjälp.
    Jag fick hem en trasig produkt, vad gör jag?
    Har ditt paket blivit skadat under frakt ber vi dig att mejla vår kundservice med följande uppgifter:
    - En närbild på yttre emballaget, där adressetiketten med kollinumret är synlig.
    - Bild på både yttre och inre emballage (bubbelplast osv.).
    - Bilder som visar hur varan låg förpackad. Öppna lådans flikar och ta ett kort rakt ner i lådan när allt inneremballage och innehåll ligger som det var packat vid leverans.
    - Bild på den trasiga varan.

    Tror du att produkten var skadad innan leverans, skicka ett mejl till kundservice med följande information:
    - Ordernummer
    - Produktnamn
    - Problembeskrivning
    - Hur och när problemet uppstod
    - Bild eller video som tydligt visar vad felet är
    - Bild där hela produkten syns
    - Serie-/batchnummer (om det finns)
    Jag har returnerat en vara men inte fått tillbaka mina pengar
    Vi jobbar självklart hårt för att hantera returer så snabbt som möjligt, men under högsäsong kan hanteringstiden dröja upp till 14 dagar. Vi ber dig därför att avvakta innan du kontaktar vår kundservice. En återbetalning kommer att registreras till samma konto som användes vid köpet och om du inte betalat din faktura ännu kommer du att få en uppdaterad och justerad faktura så fort vi hanterat din retur.

    För att undvika betalningspåminnelser rekommenderar vi dig att frysa din faktura hos Klarna.
    Varför har mitt ärende stängts?
    Har vi inte fått svar på ett mejl vi skickat till dig inom 7 dagar stängs ärendet automatiskt. Har du fått ett mejl där det står att ärendet är löst beror det troligtvis på att du har ett obesvarat mejl från oss. För att öppna ärendet igen räcker det att du svarar på mejlet, så hjälper en av våra handläggare dig vidare.
    Jag har inte kvar originalkartongen, kan jag returnera ändå?
    Om du fortfarande har ångerrätt (14 dagar) går det självklart bra att returnera trots att originalkartongen är borta. Emballera paketet så gott du kan så att det håller under hela frakten till vår returavdelning. Har du fått en retursedel med i paketet så behöver du inte kontakta oss vid en retur. Vår returavdelning kommer att återbetala dig så fort de hanterat din retur.
    Hur går det med mitt reklamationsärende?
    Vi har för då och då väldigt högt tryck på vår kundservice-avdelning, vilket gör att hanteringstiden för reklamationer kan bli längre än vanligt. Om du inte fått svar på ditt reklamationsärende ber vi dig att avvakta. Vi tar alla ärenden i turordning, så vi kommer att hantera ditt ärende så fort vi hinner. Är ärendet brådskande ber vi dig att ringa till vår kundservice istället för att skicka nya mejl.
    Jag skrev in fel uppgifter i min beställning, vad gör jag?
    På grund av bedrägeririsken har vi tyvärr ingen möjlighet att ändra uppgifter i din beställning.

    Har du skrivit in fel mejladress kommer du att bli aviserad via sms när ditt paket är framme. Om du önskar att få en leverans-/orderbekräftelse ändå kan du kontakta vår kundservice.

    Om du har skrivit in fel adress men rätt postnummer, borde paketet ändå komma till ett postombud nära dig där du kan hämta ut det. Om du inte har möjlighet att hämta ut paketet kan du kontakta vår kundservice för vidare hjälp.
    Jag vill inte längre få nyhetsbrev/sms från Jollyroom
    För att sluta få utskicken av nyhetsbrev/sms till din mejladress eller telefonnummer kan du scrolla allra längst ner i nyhetsbrevet till punkten ”Uppdatera dina inställningar här”. Om du klickar på den länken kommer du till en sida där du kan ändra inställningar i din profil för att inte få våra utskick.
    Kan jag lägga till något i min order eller slå samman beställningar?
    Vi har ingen möjlighet att lägga till något i din beställning i efterhand, och kan därför inte heller slå samman två beställningar. Önskar du att beställa fler saker behöver du lägga en ny order.
    Kan ni stoppa min order?
    Om du ringer in direkt när du lagt din beställning finns det chans att vi hinner stoppa din beställning. Det är dock inget vi kan garantera då vårt lager jobbar snabbt för att hantera alla ordrar. Efter att beställningen är lagd och hanteringen påbörjats kan vi inte stoppa ordern, och då gäller våra vanliga returvillkor.
    Hur snabbt kan mitt paket bli levererat?
    Vår leveranstid är normalt 2-4 arbetsdagar. För varor över 20 kg är det upp till 7 dagars leveranstid. Leveranstiden räknas från dagen efter att du la din beställning, förutsatt att vi har varan i lager.